Kampen om kidsen

Med frihet kommer ansvar, som annonsör ansvarar du för ditt företags reklam. Välkommen till ett seminarium om schysst reklam till barn.

Läs mer och anmäl dig

Nyhet! Certifieringar

Säkerställ din digitala kompetens med vårt unika certifieringsprogram. Första steget, freemium, är gratis för dig som medlem.

Läs mer här

 

Lagstifta inte mot sexistisk reklam

Sexistisk reklam hör inte hemma i dagens samhälle och i reklamens värld. Men att lagstifta mot den är en kontraproduktiv lösning.

Läs debattinlägget  här

Lagstiftning mot sexistisk reklam är kontraproduktivt – Debattinlägg 2016

Vi är Sveriges Annonsörer

Varmt välkommen till Sveriges Annonsörer, intresseorganisationen för landets annonsörer.
Vi är marknadschefens bästa vän sedan 1924 och är stolta över att vara världens största annonsörorganisation med närmare 600 medlemsföretag, 2 000 varumärken och fler än 5 000 marknadsförare i vårt nätverk.
Läs mer om medlemskapet »

Ansök direkt!

Ett urval av våra medlemmar:

Käppalaförbundet: "Miljöfarliga kläder"

Käppalaförbundet vill minska andelen miljöfarliga ämnen i avloppsvattnet. Budskapet i vårens kampanj är att fråga och välja kläder utan miljöfarliga ämnen och låta de kläder man redan har få en längre livslängd.

 

Käppalaförbundet: Miljöfarliga kläder

DETTA FÅR DU SOM MEDLEM

Genom att fokusera på effekt, bidra till inspiration och kunskap, samt bevaka och påverka omvärlden gör vi vårt bästa för att bygga upp ett brett tjänsteutbud för dig som medlem. Allt för att göra din vardag som annonsör lättare.

Hos oss får du till exempel expertrådgivning inom juridik, byråval, media och digital marknadsföring. Som medlem har du även möjlighet att ingå i något av våra professionella nätverk, eller gå på seminarier eller medlemsaktiviteter – helt kostnadsfritt. Och det är bara en del av allt vi har att erbjuda dig!

Just nu på bloggen Mötesplats Cision:

Schysst reklam till barn och unga – så gör du

”Jobbigt”, ”irriterande” och ”påverkande” är tre av de vanligaste orden som svenskarna använder för att beskriva reklam. Men hur ser attityderna ut bland barn och unga? Vi har för första gången frågat barn om deras inställning till reklam, och kan se att äpplet inte faller långt från trädet.

Läs hela inlägget på Mötesplats Cision

HOS OSS HÄNDER DET GREJER

Varje år arrangerar Sveriges Annonsörer närmare hundra seminarier, nätverksträffar och forskarluncher. Det mesta är exklusivt för dig som medlem och att delta ingår utan extra kostnad i ert medlemskap. Dessutom arrangeras varje år reklamtävlingen 100-wattaren och Stora Annonsördagen, en tema- och inspirationsdag för alla som arbetar med marknadskommunikation. Som medlem går du alltid till reducerat pris på dessa.

På gång i

Stockholm

29 sep
Kampen om kidsen: Schysst reklam till barn och unga
Seminarium | Stockholm

Barn och unga möts ständigt av budskap av alla de slag och i allt fler kanaler och det är inte alltid så lätt att veta vad som är information och vad som är reklam när marknadsföringen till unga hittar nya former och gränserna mellan olika budskap suddas ut. Välkommen till ett halvdagsseminarium om schysst reklam till barn och unga.

Nätverket PR: Kris fast inte kaos 2016
04 okt
Nätverket PR: Kris, men inte kaos
Nätverksträff | Stockholm

Sveriges Annonsörers nätverk PR bjuder in till höstens första träff och vi inleder med en träff om kriskommunikation tillsammans med medlemsföretaget Viking Line.

Se alla event i Stockholm

På gång i

Göteborg

Digital Strategi Freemium Göteborg 2016
Digital Strategi: Freemium
Utbildning | Göteborg

Välkommen till en mycket snabb, innehållsrik och intensiv utbildning i digital strategi. Utbildningen vänder sig till dig som vill uppdatera dig och höja kompetensnivån.

Digital Analys Freemium Göteborg 2016
Digital Analys: Freemium
Utbildning | Göteborg

Välkommen till en mycket snabb, innehållsrik och intensiv utbildning inom digital analys. Utbildningen vänder sig till dig som vill uppdatera dig och höja kompetensnivån.

Se alla event i Göteborg

På gång i

Malmö

Digital Analys Freemium Malmö 2016
Digital Analys: Freemium
Utbildning | Malmö

Välkommen till en mycket snabb, innehållsrik och intensiv utbildning inom digital analys. Utbildningen vänder sig till dig som vill uppdatera dig och höja kompetensnivån.

Digital Strategi Freemium Malmö 2016
Digital Strategi: Freemium
Utbildning | Malmö

Välkommen till en mycket snabb, innehållsrik och intensiv utbildning i digital strategi. Utbildningen vänder sig till dig som vill uppdatera dig och höja kompetensnivån.

Se alla event i Malmö

Vi står alltid på våra medlemmars sida och driver frågor i annonsörernas intressen. Tillsammans visar vi att effektiv reklam gör nytta. För näringslivet, för individen och för samhället i stort.

Anders Ericson, vd Sveriges Annonsörer

Reklam? Ja tack!

Sveriges Annonsörer står alltid på annonsörernas sida och driver frågor i våra medlemmars intressen. Ju fler vi är, desto starkare är vi. Och ju starkare vi är, desto större chans att påverka. Politiker, opinionsbildare och reklambranschen.

Tillsammans visar vi att effektiv reklam gör nytta. För näringslivet, för individen och för samhället i stort.

Mer om vår agenda

 

Remisser

Pressmeddelanden

22 sep 2016

Könsdiskriminerande reklam hör inte hemma i dagens samhälle och inte heller i reklamens värld. Men att lagstifta för att komma till bukt med problemet är inte rätt väg att gå. Det skriver Sveriges Annonsörers vd i ett svar till Sveriges Kvinnolobbys förslag om lagstiftning mot könsdiskriminerande reklam.

Debatter & Inlägg

15 sep 2016

Mer än varannan svensk säger sig vara negativ eller mycket negativ till reklam. En grupp som sakta men säkert blir allt större. En av tre svenskar har så kallade ad-blockers, det vill säga man stänger ute digital reklam genom att ladda ner en mjukvara till sin dator eller smartphone.