Får du maximal ROI?

Allt vi gör på Sveriges Annonsörer, gör vi för att du som medlem ska få maximal effekt av dina investeringar i marknadskommunikation. Avsätt en minut och svara på om vi lyckas.

Svara på tre snabba frågor

Får du maximal ROI? Undersökning bland Sveriges Annonsörers medlemmar 2016

Ingela Jerat till 100-wattsjuryn

Vi är glada och stolta att presentera ordföranden för kategorin Företag i 100-wattaren 2016: Ingela Jerat, Head of Digital, NCC. Tävlingen öppnar den 17 augusti.

Läs mer om juryn här

Nytt i 100-wattaren 2016: Strategisk design

Ny kartläggning: Så mycket lägger svenska annonsörer på reklam

Sveriges Annonsörer och IRM presenterar denna nya rapport över hur svenska annonsörers reklambudgetar per branch och storlek.

Läs inlägget här

Vi är Sveriges Annonsörer

Varmt välkommen till Sveriges Annonsörer, intresseorganisationen för landets annonsörer.
Vi är marknadschefens bästa vän sedan 1924 och är stolta över att vara världens största annonsörorganisation med närmare 600 medlemsföretag, 2 000 varumärken och fler än 5 000 marknadsförare i vårt nätverk.
Läs mer om medlemskapet »

Ansök direkt!

Ett urval av våra medlemmar:

Käppalaförbundet: "Miljöfarliga kläder"

Käppalaförbundet vill minska andelen miljöfarliga ämnen i avloppsvattnet. Budskapet i vårens kampanj är att fråga och välja kläder utan miljöfarliga ämnen och låta de kläder man redan har få en längre livslängd.

 

Käppalaförbundet: Miljöfarliga kläder

DETTA FÅR DU SOM MEDLEM

Genom att fokusera på effekt, bidra till inspiration och kunskap, samt bevaka och påverka omvärlden gör vi vårt bästa för att bygga upp ett brett tjänsteutbud för dig som medlem. Allt för att göra din vardag som annonsör lättare.

Hos oss får du till exempel expertrådgivning inom juridik, byråval, media och digital marknadsföring. Som medlem har du även möjlighet att ingå i något av våra professionella nätverk, eller gå på seminarier eller medlemsaktiviteter – helt kostnadsfritt. Och det är bara en del av allt vi har att erbjuda dig!

Just nu på bloggen Annonsören:

Mediebyråerna riskerar att urholka annonsörernas förtroende

Det är i sig inga konstigheter med tilläggsavtal för programmatic . Inte heller är det konstigt att mediebyråerna skyddar sina egenutvecklade verktyg avtalsvägen. Företagshemligheter vill knappast någon dela med sig hur som helst. Men det Sveriges Annonsörers medlemmar har reagerat på är att tilläggsavtalen för programmatiska tjänster slår ut huvudavtalet…

Läs hela inlägget på resume.se

HOS OSS HÄNDER DET GREJER

Varje år arrangerar Sveriges Annonsörer närmare hundra seminarier, nätverksträffar och forskarluncher. Det mesta är exklusivt för dig som medlem och att delta ingår utan extra kostnad i ert medlemskap. Dessutom arrangeras varje år reklamtävlingen 100-wattaren och Stora Annonsördagen, en tema- och inspirationsdag för alla som arbetar med marknadskommunikation. Som medlem går du alltid till reducerat pris på dessa.

På gång i

Stockholm

På gång i

Göteborg


Nu planerar vi för hösten 2016

Nu pågår planerna för fullt med att fylla vårt kalendarium i Göteborg med inspirerande och lärorika seminarium. Alla seminarier är exklusiva för dig som medlem i Sveriges Annonsörer och det kostar ingenting extra att delta.

Vad vill du att vi tar upp för frågor i vår? Har du idéer och önskemål kring ämnen eller gäster?

Maila oss dina bästa tips!


Seminarium gtb 300x300

På gång i

Malmö


Bygg upp ditt nätverk i höst

Just nu pågår planeringen av vårens möten och träffar i Malmö med omnejd. Använd träffarna för att bygga upp ditt personliga kontaktnät med andra personer som arbetar med marknadsföring i ditt område.

Vilka utmaningar står du och ditt företag för i år? Hur kan Sveriges Annonsörer vara till hjälp? Alla tips och idéer tar vi tacksamt emot.

Skicka dina bästa tips hit


natverk 2016 mlm

Vi står alltid på våra medlemmars sida och driver frågor i annonsörernas intressen. Tillsammans visar vi att effektiv reklam gör nytta. För näringslivet, för individen och för samhället i stort.

Anders Ericson, vd Sveriges Annonsörer

Reklam? Ja tack!

Sveriges Annonsörer står alltid på annonsörernas sida och driver frågor i våra medlemmars intressen. Ju fler vi är, desto starkare är vi. Och ju starkare vi är, desto större chans att påverka. Politiker, opinionsbildare och reklambranschen.

Tillsammans visar vi att effektiv reklam gör nytta. För näringslivet, för individen och för samhället i stort.

Mer om vår agenda

 

Remisser

Pressmeddelanden

30 jun 2016

För första gången har svenska annonsörers reklambudgetar kartlagts på ett övergripande plan. Bakom kartläggningen står Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM) samt intresseorganisationen Sveriges Annonsörer. Bland annat framkommer det att reklambudgeten i snitt utgör 3,3 procent, sett till företagens omsättning. Mest investerar detaljhandel och FMCG.

Debatter & Inlägg

29 jun 2016

I lördags avslutades Cannes Lions, en vecka lång kreativitetstävling som utvecklats till ett inspirationscamp där man får ta del kända och mindre kända talare, massvis av reklam, och även bli inspirerad av reklamkampanjer världen över.