Får du maximal ROI?

Allt vi gör på Sveriges Annonsörer, gör vi för att du som medlem ska få maximal effekt av dina investeringar i marknadskommunikation. Avsätt en minut och svara på om vi lyckas.

Svara på tre snabba frågor

Får du maximal ROI? Undersökning bland Sveriges Annonsörers medlemmar 2016

NYHET! Reklamtröttheten ökar

Nu finns den uppföljande undersökningen om svenskarnas inställning till reklam. Trenden sedan 2012 är att den negativa inställningen ökar alltmer.

Ladda ner rapporten här

Årets 100-wattsjury är på plats!

Här är de 60 personer från kommunikationsbranschen som ska granska och bedöma årets bidrag till 100-wattaren.

Läs mer om juryn här

Nytt i 100-wattaren 2016: Strategisk design

Vi är Sveriges Annonsörer

Varmt välkommen till Sveriges Annonsörer, intresseorganisationen för landets annonsörer.
Vi är marknadschefens bästa vän sedan 1924 och är stolta över att vara världens största annonsörorganisation med närmare 600 medlemsföretag, 2 000 varumärken och fler än 5 000 marknadsförare i vårt nätverk.
Läs mer om medlemskapet »

Ansök direkt!

Ett urval av våra medlemmar:

Käppalaförbundet: "Miljöfarliga kläder"

Käppalaförbundet vill minska andelen miljöfarliga ämnen i avloppsvattnet. Budskapet i vårens kampanj är att fråga och välja kläder utan miljöfarliga ämnen och låta de kläder man redan har få en längre livslängd.

 

Käppalaförbundet: Miljöfarliga kläder

DETTA FÅR DU SOM MEDLEM

Genom att fokusera på effekt, bidra till inspiration och kunskap, samt bevaka och påverka omvärlden gör vi vårt bästa för att bygga upp ett brett tjänsteutbud för dig som medlem. Allt för att göra din vardag som annonsör lättare.

Hos oss får du till exempel expertrådgivning inom juridik, byråval, media och digital marknadsföring. Som medlem har du även möjlighet att ingå i något av våra professionella nätverk, eller gå på seminarier eller medlemsaktiviteter – helt kostnadsfritt. Och det är bara en del av allt vi har att erbjuda dig!

Just nu på bloggen Annonsören:

Mediebyråerna riskerar att urholka annonsörernas förtroende

Det är i sig inga konstigheter med tilläggsavtal för programmatic . Inte heller är det konstigt att mediebyråerna skyddar sina egenutvecklade verktyg avtalsvägen. Företagshemligheter vill knappast någon dela med sig hur som helst. Men det Sveriges Annonsörers medlemmar har reagerat på är att tilläggsavtalen för programmatiska tjänster slår ut huvudavtalet…

Läs hela inlägget på resume.se

HOS OSS HÄNDER DET GREJER

Varje år arrangerar Sveriges Annonsörer närmare hundra seminarier, nätverksträffar och forskarluncher. Det mesta är exklusivt för dig som medlem och att delta ingår utan extra kostnad i ert medlemskap. Dessutom arrangeras varje år reklamtävlingen 100-wattaren och Stora Annonsördagen, en tema- och inspirationsdag för alla som arbetar med marknadskommunikation. Som medlem går du alltid till reducerat pris på dessa.

På gång i

Stockholm

den svenska podcast-valutan seminarium 2016
31 aug
FULLBOKAT! Den svenska podcast-valutan
Seminarium | Stockholm

Hur mäts podcasts på ett jämförbart sätt? När ska jag använda podcasts som marknadsföringskanal? Och vad innebär egentligen Sveriges Annonsörers podcast-valuta? 

Se alla event i Stockholm

På gång i

Göteborg

Seminarium Sveriges Annonsörer och The Fan Club:  Best of Cannes 2016 Göteborg
Trendspaning: "Best of Cannes 2016"
Seminarium | Göteborg

Vad krävs för att göra marknadsföring i världsklass? Och hur resonerar vd:arna och marknadscheferna för några av världens mest framgångsrika varumärken?

Sveriges Annonsörer och SF Media: Biokväll i Göteborg
Biokväll med SF Media
Mingel | Göteborg

Denna eftermiddag och kväll arrangerar Sveriges Annonsörer, tillsammans med SF Media ett seminaruim i bions magiska tecken.

Se alla event i Göteborg

På gång i

Malmö

Seminarium Sveriges Annonsörer och The Fan Club:  Best of Cannes 2016 Malmö
Trendspaning: "Best of Cannes 2016"
Seminarium | Malmö

Vad krävs för att göra marknadsföring i världsklass? Och hur resonerar vd:arna och marknadscheferna för några av världens mest framgångsrika varumärken?

Sveriges Annonsörer och SF Media: Biokväll i Malmö
Biokväll med SF Media
Mingel | Malmö

Denna eftermiddag och kväll arrangerar Sveriges Annonsörer, tillsammans med SF Media ett seminarium i bions magiska tecken.

Se alla event i Malmö

Vi står alltid på våra medlemmars sida och driver frågor i annonsörernas intressen. Tillsammans visar vi att effektiv reklam gör nytta. För näringslivet, för individen och för samhället i stort.

Anders Ericson, vd Sveriges Annonsörer

Reklam? Ja tack!

Sveriges Annonsörer står alltid på annonsörernas sida och driver frågor i våra medlemmars intressen. Ju fler vi är, desto starkare är vi. Och ju starkare vi är, desto större chans att påverka. Politiker, opinionsbildare och reklambranschen.

Tillsammans visar vi att effektiv reklam gör nytta. För näringslivet, för individen och för samhället i stort.

Mer om vår agenda

 

Remisser

Pressmeddelanden

Debatter & Inlägg

29 jun 2016

I lördags avslutades Cannes Lions, en vecka lång kreativitetstävling som utvecklats till ett inspirationscamp där man får ta del kända och mindre kända talare, massvis av reklam, och även bli inspirerad av reklamkampanjer världen över.