Hans Brindfors tilldelas Stora Annonsörpriset

Den 28 april fick Hans Brindfors ta emot Stora Annonsörpriset, för att han gjort en betydelsefull insats för landets annonsörer.

Läs mer

Biblioteket nytt header

Varning för mediebyråernas tilläggsavtal

Flera medlemmar i Sveriges Annonsörer har uppmärksammat en ny typ av tilläggsavtal som främst används av mediebyråer vid köp av kundanpassade lösningar. Vår expert Stefan Barholm ger råd.

Läs mer här

Tilläggsavtal 2016-04 header

Vi är Sveriges Annonsörer

Varmt välkommen till Sveriges Annonsörer, intresseorganisationen för landets annonsörer.
Vi är marknadschefens bästa vän sedan 1924 och är stolta över att vara världens största annonsörorganisation med närmare 600 medlemsföretag, 2 000 varumärken och fler än 5 000 marknadsförare i vårt nätverk.
Läs mer om medlemskapet »

Ansök direkt!

Ett urval av våra medlemmar:

Gröna Lund: "Släpp Tyglarna"

Gröna Lund vill att folk "släpper tyglarna" i sommar. Det visar de med en kampanj som ska få familjer att bryta sina mönster: varför åka hem och kolla på tv efter jobbet när man istället kan åka berg-och-dalbana?

 

Gröna Lund: Släpp Tyglarna

DETTA FÅR DU SOM MEDLEM

Genom att fokusera på effekt, bidra till inspiration och kunskap, samt bevaka och påverka omvärlden gör vi vårt bästa för att bygga upp ett brett tjänsteutbud för dig som medlem. Allt för att göra din vardag som annonsör lättare.

Hos oss får du till exempel expertrådgivning inom juridik, byråval, media och digital marknadsföring. Som medlem har du även möjlighet att ingå i något av våra professionella nätverk, eller gå på seminarier eller medlemsaktiviteter – helt kostnadsfritt. Och det är bara en del av allt vi har att erbjuda dig!

Just nu på bloggen Annonsören:

I yttrandefrihetens gränsland

I morgon pratar jag på Mediedagarna i Göteborg, Meg. Ämnet är reklamens roll för demokrati och konsumentmakt, ett ämne som antagligen kan fylla en hel avhandling utan problem. Som jurist har jag därför valt att fokusera kring frågan om yttrande-frihetens gränsland med särskild fokus på gränsdragningen mellan den grundlagsskyddade åsiktsfriheten och reklam. Yttrandefriheten gäller ju för alla, även för annonsörer även om annonsplatsen/bannerns är betald. Och därför kan väl inte allt som annonsörerna säger betraktas som reklam? I sociala medier är fenomenet högaktuellt. Vem och vad ska man tro på? Hur vet man om en bloggare är köpt, och hur vet våra barn det?

Läs hela inlägget på resume.se

HOS OSS HÄNDER DET GREJER

Varje år arrangerar Sveriges Annonsörer närmare hundra seminarier, nätverksträffar och forskarluncher. Det mesta är exklusivt för dig som medlem och att delta ingår utan extra kostnad i ert medlemskap. Dessutom arrangeras varje år reklamtävlingen 100-wattaren och Stora Annonsördagen, en tema- och inspirationsdag för alla som arbetar med marknadskommunikation. Som medlem går du alltid till reducerat pris på dessa.

På gång i

Stockholm

Ambassadörsträff Göteborg mar 2016
20 maj
FULLBOKAT! Nätverket Ambassadörerna: Moving Mountains
Nätverksträff | Stockholm

Välkommen till Sveriges Annonsörers Ambassadörsnätverk. Denna gång gästas vi av Alexander Grabner-Jarlung från företaget Presentationsteknik som bjuder på föreläsningen Moving Mountains

Se alla event i Stockholm

På gång i

Göteborg

Marknadsjuridik seminarium 2016
Marknadsjuridik i den digitala världen
Seminarium | Göteborg

I den digitala miljön uppstår ständigt nya marknadsföringsmöjligheter. Å andra sidan är det inte alltid lätt att som annonsör veta vad man får och inte får göra på nätet.

Se alla event i Göteborg

På gång i

Malmö

Marknadsjuridik seminarium 2016 2
Marknadsjuridik i den digitala världen
Seminarium | Malmö

I den digitala miljön uppstår ständigt nya marknadsföringsmöjligheter. Å andra sidan är det inte alltid lätt att som annonsör veta vad man får och inte får göra på nätet.

Se alla event i Malmö

Vi står alltid på våra medlemmars sida och driver frågor i annonsörernas intressen. Tillsammans visar vi att effektiv reklam gör nytta. För näringslivet, för individen och för samhället i stort.

Anders Ericson, vd Sveriges Annonsörer

Reklam? Ja tack!

Sveriges Annonsörer står alltid på annonsörernas sida och driver frågor i våra medlemmars intressen. Ju fler vi är, desto starkare är vi. Och ju starkare vi är, desto större chans att påverka. Politiker, opinionsbildare och reklambranschen.

Tillsammans visar vi att effektiv reklam gör nytta. För näringslivet, för individen och för samhället i stort.

Mer om vår agenda

 

Remisser

Pressmeddelanden

Debatter & Inlägg