Programmatiskt eller problematiskt?

Mätexpert Mats Rönne spanar kring programmatiska medieköp som skapar nya möjligheter för annonsörer att nå ut.

Läs inlägget här

trendspaning_headerny.jpg

Här är Expertteamen!

Rekryteringen till de tre expertteamen Egna, Köpta och Förtjänade kanaler är nu klar. Ordföranden blir Sofia Edholm, SJ, Adam Fors, Samsung och Maria Mossenberg, L´Orèal.

Läs mer om experteamen

expertteam_header.jpg

Årsmöte & Sommarmingel

Den 27 maj bjuder Sveriges Annonsörer in till årsmöte med en inspirationsföreläsning med Jana Söderberg. Traditionsenligt avrundar vi med ett sommarmingel.

Läs mer och anmäl dig

sommarmingel header

Vi är Sveriges Annonsörer

Varmt välkommen till Sveriges Annonsörer, intresseorganisationen för landets annonsörer.
Vi är marknadschefens bästa vän sedan 1924 och är stolta över att vara världens största annonsörorganisation med närmare 600 medlemsföretag, 2 000 varumärken och fler än 5 000 marknadsförare i vårt nätverk.
Läs mer om medlemskapet »

Ansök direkt!

Ett urval av våra medlemmar:

Gröna Lund: "Släpp Tyglarna"

Gröna Lund vill att folk "släpper tyglarna" i sommar. Det visar de med en kampanj som ska få familjer att bryta sina mönster: varför åka hem och kolla på tv efter jobbet när man istället kan åka berg-och-dalbana?

 

Gröna Lund: Släpp Tyglarna

DETTA FÅR DU SOM MEDLEM

Genom att fokusera på effekt, bidra till inspiration och kunskap, samt bevaka och påverka omvärlden gör vi vårt bästa för att bygga upp ett brett tjänsteutbud för dig som medlem. Allt för att göra din vardag som annonsör lättare.

Hos oss får du till exempel expertrådgivning inom juridik, byråval, media och digital marknadsföring. Som medlem har du även möjlighet att ingå i något av våra professionella nätverk, eller gå på seminarier eller medlemsaktiviteter – helt kostnadsfritt. Och det är bara en del av allt vi har att erbjuda dig!

Just nu på bloggen Annonsören:

Programmatiskt eller problematiskt?

Att säga att det händer mycket inom medievärlden just nu är som att säga att det är gott med mat när man är hungrig. Ny teknik, både när det gäller paketering, distribution och nya former av annonslösningar, skapar både många nya möjligheter och nya frågeställningar. Ju mer annonsörerna vill nå ut, desto mer vill konsumenterna skydda sig mot oönskade reklambudskap genom reklamblockerare och liknande filter.

Läs hela inlägget på resume.se

HOS OSS HÄNDER DET GREJER

Varje år arrangerar Sveriges Annonsörer närmare hundra seminarier, nätverksträffar och forskarluncher. Det mesta är exklusivt för dig som medlem och att delta ingår utan extra kostnad i ert medlemskap. Dessutom arrangeras varje år reklamtävlingen 100-wattaren och Stora Annonsördagen, en tema- och inspirationsdag för alla som arbetar med marknadskommunikation. Som medlem går du alltid till reducerat pris på dessa.

På gång i

Stockholm

Årsmöte 2016.2
27 maj
Årsmöte 2016
Mingel | Stockholm

Världens största annonsörorganisation bjuder in till årsmöte.

Sommarmingel 2016
27 maj
Sommarmingel 2016
Mingel | Stockholm

Välkommen på sommarmingel hos Sveriges Annonsörer! Vi bjuder på enklare tilltugg, dryck, musik och mingel i vår nya kökslounge.

Se alla event i Stockholm

På gång i

Göteborg

Marknadsjuridik seminarium 2016
Marknadsjuridik i den digitala världen
Seminarium | Göteborg

I den digitala miljön uppstår ständigt nya marknadsföringsmöjligheter. Å andra sidan är det inte alltid lätt att som annonsör veta vad man får och inte får göra på nätet.

Se alla event i Göteborg

På gång i

Malmö

Marknadsjuridik seminarium 2016 2
Marknadsjuridik i den digitala världen
Seminarium | Malmö

I den digitala miljön uppstår ständigt nya marknadsföringsmöjligheter. Å andra sidan är det inte alltid lätt att som annonsör veta vad man får och inte får göra på nätet.

Se alla event i Malmö

Vi står alltid på våra medlemmars sida och driver frågor i annonsörernas intressen. Tillsammans visar vi att effektiv reklam gör nytta. För näringslivet, för individen och för samhället i stort.

Anders Ericson, vd Sveriges Annonsörer

Reklam? Ja tack!

Sveriges Annonsörer står alltid på annonsörernas sida och driver frågor i våra medlemmars intressen. Ju fler vi är, desto starkare är vi. Och ju starkare vi är, desto större chans att påverka. Politiker, opinionsbildare och reklambranschen.

Tillsammans visar vi att effektiv reklam gör nytta. För näringslivet, för individen och för samhället i stort.

Mer om vår agenda

 

Remisser

Pressmeddelanden

Debatter & Inlägg

10 maj 2016

Att säga att det händer mycket inom medievärlden just nu är som att säga att det är gott med mat när man är hungrig. Ny teknik, både när det gäller paketering, distribution och nya former av annonslösningar, skapar både många nya möjligheter och nya frågeställningar. Ju mer annonsörerna vill nå ut, desto mer vill konsumenterna skydda sig mot oönskade reklambudskap genom reklamblockerare och liknande filter.