Ta kontroll över era influencers

Att influencers är det nya svarta kan inte ha undgått någon, men som i alla trender så kan det bli förvirring i hur vi ska bära detta nya mode.

Läs Lin Erikssons spaning

Kampen om kroppen

Välkommen till ett halvdagsseminarium med fokus på frågan om könsdiskriminerande och sexistisk reklam.

Läs mer och anmäl dig

AR och VR för dig som annonsör

Augmented Reality Virtual Reality är två begrepp som alltmer letat sig in i reklamens värld. Hur påverkar det dig?

Läs Rufus Lidmans spaning

Vi är Sveriges Annonsörer

Varmt välkommen till Sveriges Annonsörer, intresseorganisationen för landets annonsörer.
Vi är marknadschefens bästa vän sedan 1924 och är stolta över att vara världens största annonsörorganisation med närmare 600 medlemsföretag, 2 000 varumärken och fler än 5 000 marknadsförare i vårt nätverk.
Läs mer om medlemskapet »

Ansök direkt!

Ett urval av våra medlemmar:

ICA Sverige: Stigs livs kärlek

ICA stödjer Rosa Bandet och därför har den senaste reklamfilmen ett lite annorlunda uttryck. Istället för det lättsamma manéret ägnas filmen åt bröstcancer för att bidra till Rosa Bandet-kampanjen och svensk cancerforskning.

 

ICA Sverige: Stigs livs kärlek

DETTA FÅR DU SOM MEDLEM

Genom att fokusera på effekt, bidra till inspiration och kunskap, samt bevaka och påverka omvärlden gör vi vårt bästa för att bygga upp ett brett tjänsteutbud för dig som medlem. Allt för att göra din vardag som annonsör lättare.

Hos oss får du till exempel expertrådgivning inom juridik, byråval, media och digital marknadsföring. Som medlem har du även möjlighet att ingå i något av våra professionella nätverk, eller gå på seminarier eller medlemsaktiviteter – helt kostnadsfritt. Och det är bara en del av allt vi har att erbjuda dig!

Just nu på bloggen Mötesplats Cision:

Schysst reklam till barn och unga – så gör du

”Jobbigt”, ”irriterande” och ”påverkande” är tre av de vanligaste orden som svenskarna använder för att beskriva reklam. Men hur ser attityderna ut bland barn och unga? Vi har för första gången frågat barn om deras inställning till reklam, och kan se att äpplet inte faller långt från trädet.

Läs hela inlägget på Mötesplats Cision

HOS OSS HÄNDER DET GREJER

Varje år arrangerar Sveriges Annonsörer närmare hundra seminarier, nätverksträffar och forskarluncher. Det mesta är exklusivt för dig som medlem och att delta ingår utan extra kostnad i ert medlemskap. Dessutom arrangeras varje år reklamtävlingen 100-wattaren och Stora Annonsördagen, en tema- och inspirationsdag för alla som arbetar med marknadskommunikation. Som medlem går du alltid till reducerat pris på dessa.

På gång i

Stockholm

Se alla event i Stockholm

På gång i

Göteborg

Se alla event i Göteborg

På gång i

Malmö

Se alla event i Malmö

Vi står alltid på våra medlemmars sida och driver frågor i annonsörernas intressen. Tillsammans visar vi att effektiv reklam gör nytta. För näringslivet, för individen och för samhället i stort.

Anders Ericson, vd Sveriges Annonsörer

Reklam? Ja tack!

Sveriges Annonsörer står alltid på annonsörernas sida och driver frågor i våra medlemmars intressen. Ju fler vi är, desto starkare är vi. Och ju starkare vi är, desto större chans att påverka. Politiker, opinionsbildare och reklambranschen.

Tillsammans visar vi att effektiv reklam gör nytta. För näringslivet, för individen och för samhället i stort.

Mer om vår agenda

 

Remisser

Pressmeddelanden

13 feb 2017

Stora Annonsördagen har sedan 2002 varit kommunikationsbranschens stora temadag. Nu utvecklas konceptet till ett helt nytt branschinspirationsforum med flera inspirerande breakout-sessions som pågår samtidigt. Nytt namn, nytt fokus och ny redaktör – allt för att dagen ska bli så relevant och bra som möjligt för alla som jobbar med kommunikation. AdDay går av stapeln den 11 maj på Urban Deli på Sveavägen.

Debatter & Inlägg

21 feb 2017

Augmented Reality (AR) och Virtual Reality (VR) är två begrepp som alltmer letat sig in i reklamens värld. Men hur kommer fenomenen att påverka annonsörerna? Rufus Lidman, Sveriges Annonsörers digitala expert delar med sig av några framtidsspaningar.