Reklamkalendern 2017

Tävlingar, seminariedagar och galor. Vi samlar alla branschevent i Sverige och internationellt i vår kalender.

Planera för 2017 här

Bli en digital guru

Säkerställ din kompetens och vässa ditt cv med en certifiering inom digital strategi och/eller digital analys.

Så här blir du en digital guru

Är det dig vi söker?

Vår ekonomichef vidare mot nya utmaningar och nu söker vi någon som kan ta över ansvar för ekonomi och personal.

Läs mer om tjänsten

Sport och mat lockade på TouTube

YouTube släppte nyligen listan över de mest tittade reklamfilmerna under 2016. Vad är det som får folk att zappa in?

Läs spaningen här

Vi är Sveriges Annonsörer

Varmt välkommen till Sveriges Annonsörer, intresseorganisationen för landets annonsörer.
Vi är marknadschefens bästa vän sedan 1924 och är stolta över att vara världens största annonsörorganisation med närmare 600 medlemsföretag, 2 000 varumärken och fler än 5 000 marknadsförare i vårt nätverk.
Läs mer om medlemskapet »

Ansök direkt!

Ett urval av våra medlemmar:

ICA Sverige: Stigs livs kärlek

ICA stödjer Rosa Bandet och därför har den senaste reklamfilmen ett lite annorlunda uttryck. Istället för det lättsamma manéret ägnas filmen åt bröstcancer för att bidra till Rosa Bandet-kampanjen och svensk cancerforskning.

 

ICA Sverige: Stigs livs kärlek

DETTA FÅR DU SOM MEDLEM

Genom att fokusera på effekt, bidra till inspiration och kunskap, samt bevaka och påverka omvärlden gör vi vårt bästa för att bygga upp ett brett tjänsteutbud för dig som medlem. Allt för att göra din vardag som annonsör lättare.

Hos oss får du till exempel expertrådgivning inom juridik, byråval, media och digital marknadsföring. Som medlem har du även möjlighet att ingå i något av våra professionella nätverk, eller gå på seminarier eller medlemsaktiviteter – helt kostnadsfritt. Och det är bara en del av allt vi har att erbjuda dig!

Just nu på bloggen Mötesplats Cision:

Schysst reklam till barn och unga – så gör du

”Jobbigt”, ”irriterande” och ”påverkande” är tre av de vanligaste orden som svenskarna använder för att beskriva reklam. Men hur ser attityderna ut bland barn och unga? Vi har för första gången frågat barn om deras inställning till reklam, och kan se att äpplet inte faller långt från trädet.

Läs hela inlägget på Mötesplats Cision

HOS OSS HÄNDER DET GREJER

Varje år arrangerar Sveriges Annonsörer närmare hundra seminarier, nätverksträffar och forskarluncher. Det mesta är exklusivt för dig som medlem och att delta ingår utan extra kostnad i ert medlemskap. Dessutom arrangeras varje år reklamtävlingen 100-wattaren och Stora Annonsördagen, en tema- och inspirationsdag för alla som arbetar med marknadskommunikation. Som medlem går du alltid till reducerat pris på dessa.

På gång i

Stockholm

Se alla event i Stockholm

På gång i

Göteborg

Se alla event i Göteborg

På gång i

Malmö

Se alla event i Malmö

Vi står alltid på våra medlemmars sida och driver frågor i annonsörernas intressen. Tillsammans visar vi att effektiv reklam gör nytta. För näringslivet, för individen och för samhället i stort.

Anders Ericson, vd Sveriges Annonsörer

Reklam? Ja tack!

Sveriges Annonsörer står alltid på annonsörernas sida och driver frågor i våra medlemmars intressen. Ju fler vi är, desto starkare är vi. Och ju starkare vi är, desto större chans att påverka. Politiker, opinionsbildare och reklambranschen.

Tillsammans visar vi att effektiv reklam gör nytta. För näringslivet, för individen och för samhället i stort.

Mer om vår agenda

 

Remisser

Pressmeddelanden

16 jan 2017

Den 16 januari 2017 släpps den första rapporten som kartlagt reklamens effekter på europeisk nivå. Bland annat framkommer det att varje investerad euro i reklam i EU ger sjufaldigt tillbaka till EU:s BNP. Under 2014 motsvarade detta 643 miljarder. Dessutom fastslår rapporten att reklambranschen genererar nästan sex miljoner jobb i EU.

Debatter & Inlägg

23 jan 2017

Summeringarnas tid är här och i veckan släppte videoplattformen YouTube listan över de mest tittade reklamfilmerna det gångna året. En lista många annonsörer suktar efter att hamna på, men som få lyckas med. Klassiska teman som sport och mat var det som lockade tittarna, men vilka är ingredienserna som får folk att zappa in en reklamfilm när allt fler zappar ut?