Programmatiskt eller problematiskt?

Mätexpert Mats Rönne spanar kring programmatiska medieköp som skapar nya möjligheter för annonsörer att nå ut.

Läs inlägget här

trendspaning_headerny.jpg

Ny rekommendation för mätning av podcastlyssnande

KIA-index har tagit fram en rekommendation för podcastmätningar för att tydliggöra vad man mäter och hur.

Ladda ner rekommendationen här

Ny rekommendation för mätning av podcastlyssning 2016 header

Vi är Sveriges Annonsörer

Varmt välkommen till Sveriges Annonsörer, intresseorganisationen för landets annonsörer.
Vi är marknadschefens bästa vän sedan 1924 och är stolta över att vara världens största annonsörorganisation med närmare 600 medlemsföretag, 2 000 varumärken och fler än 5 000 marknadsförare i vårt nätverk.
Läs mer om medlemskapet »

Ansök direkt!

Ett urval av våra medlemmar:

Gröna Lund: "Släpp Tyglarna"

Gröna Lund vill att folk "släpper tyglarna" i sommar. Det visar de med en kampanj som ska få familjer att bryta sina mönster: varför åka hem och kolla på tv efter jobbet när man istället kan åka berg-och-dalbana?

 

Gröna Lund: Släpp Tyglarna

DETTA FÅR DU SOM MEDLEM

Genom att fokusera på effekt, bidra till inspiration och kunskap, samt bevaka och påverka omvärlden gör vi vårt bästa för att bygga upp ett brett tjänsteutbud för dig som medlem. Allt för att göra din vardag som annonsör lättare.

Hos oss får du till exempel expertrådgivning inom juridik, byråval, media och digital marknadsföring. Som medlem har du även möjlighet att ingå i något av våra professionella nätverk, eller gå på seminarier eller medlemsaktiviteter – helt kostnadsfritt. Och det är bara en del av allt vi har att erbjuda dig!

Just nu på bloggen Annonsören:

Mediebyråerna riskerar att urholka annonsörernas förtroende

Det är i sig inga konstigheter med tilläggsavtal för programmatic . Inte heller är det konstigt att mediebyråerna skyddar sina egenutvecklade verktyg avtalsvägen. Företagshemligheter vill knappast någon dela med sig hur som helst. Men det Sveriges Annonsörers medlemmar har reagerat på är att tilläggsavtalen för programmatiska tjänster slår ut huvudavtalet…

Läs hela inlägget på resume.se

HOS OSS HÄNDER DET GREJER

Varje år arrangerar Sveriges Annonsörer närmare hundra seminarier, nätverksträffar och forskarluncher. Det mesta är exklusivt för dig som medlem och att delta ingår utan extra kostnad i ert medlemskap. Dessutom arrangeras varje år reklamtävlingen 100-wattaren och Stora Annonsördagen, en tema- och inspirationsdag för alla som arbetar med marknadskommunikation. Som medlem går du alltid till reducerat pris på dessa.

På gång i

Stockholm

Call a swede seminarium 2016
08 jun
The Swedish Number: Äkta och relevant kommunikation med hjärtat
Seminarium | Stockholm

Onsdagen den 6 april 2016 lanserade Svenska Turistföreningen initiativet The Swedish Number och därmed fick Sverige som första land ett eget telefonnummer. Svenska Turistföreningen gästar oss och berättar mer om den världsberömda kampanjen.

Trygg Hansa Dont Drink & Drive
14 jun
Nätverket PR: Don´t Drink & Dive
Nätverksträff | Stockholm

Bada inte onykter! Trygg-Hansa räddar liv med värdeskapande och prisbelönt kommunikation. Välkommen till träff med Sveriges Annonsörers pr-nätverk.

Se alla event i Stockholm

På gång i

Göteborg


Nu planerar vi för hösten 2016

Nu pågår planerna för fullt med att fylla vårt kalendarium i Göteborg med inspirerande och lärorika seminarium. Alla seminarier är exklusiva för dig som medlem i Sveriges Annonsörer och det kostar ingenting extra att delta.

Vad vill du att vi tar upp för frågor i vår? Har du idéer och önskemål kring ämnen eller gäster?

Maila oss dina bästa tips!


Seminarium gtb 300x300

På gång i

Malmö

Marknadsjuridik seminarium 2016 2
Marknadsjuridik i den digitala världen
Seminarium | Malmö

I den digitala miljön uppstår ständigt nya marknadsföringsmöjligheter. Å andra sidan är det inte alltid lätt att som annonsör veta vad man får och inte får göra på nätet.

Se alla event i Malmö

Vi står alltid på våra medlemmars sida och driver frågor i annonsörernas intressen. Tillsammans visar vi att effektiv reklam gör nytta. För näringslivet, för individen och för samhället i stort.

Anders Ericson, vd Sveriges Annonsörer

Reklam? Ja tack!

Sveriges Annonsörer står alltid på annonsörernas sida och driver frågor i våra medlemmars intressen. Ju fler vi är, desto starkare är vi. Och ju starkare vi är, desto större chans att påverka. Politiker, opinionsbildare och reklambranschen.

Tillsammans visar vi att effektiv reklam gör nytta. För näringslivet, för individen och för samhället i stort.

Mer om vår agenda

 

Remisser

Pressmeddelanden

25 maj 2016

Gruppens arbete har letts av Carl Wåréus, vd på Forsberg & Co och förlagan har varit IAB:s standardiseringsarbete i USA. Men istället för att vänta in vad IAB internationellt kommer att komma fram till väljer de nu att sätta en egen standard. 

Debatter & Inlägg

10 maj 2016

Att säga att det händer mycket inom medievärlden just nu är som att säga att det är gott med mat när man är hungrig. Ny teknik, både när det gäller paketering, distribution och nya former av annonslösningar, skapar både många nya möjligheter och nya frågeställningar. Ju mer annonsörerna vill nå ut, desto mer vill konsumenterna skydda sig mot oönskade reklambudskap genom reklamblockerare och liknande filter.