I listan visas antalet unika webbläsare, besök och sidvisningar och utifrån dessa tre grundvariabler beräknas sidvisningar per besök, besök per unik webbläsare samt förändringar från föregående vecka.

Idag är drygt 580 webbplatser anslutna till KIA-index och antalet ökar stadigt. Resultaten används av bland annat annonsörer, mediebyråer, publicister och media.

Sveriges Annonsörer har det formella, juridiska, organisatoriska och ekonomiska ansvaret för KIA-index. Finansieringen av KIA-index verksamhet sker via de avgifter som debiteras medier som publiceras på KIA-index.

KIA-index har ett Expertteam som uppdaterar regler för befintlig mätning och bidrar till utveckling av tjänster. Läs om KIA-index Expertteam och vilka som ingår här

Läs mer om KIA-index här


Kontakt

Peter Mackhé, chef KIA-index
peter.mackhe@annons.se
0725-41 98 08


Till På agendan

Om mätningar

Sedan starten 1924 är en av de mest prioriterade uppdragen hos Sveriges Annonsörer att skaffa fram verifierad statistik. Därför arbetar vi med KIA-index, och även genom att vara delaktiga i mätinstitut som IRM, MMS, Outdoor Impact och TS.

Läs om mätningar