Certifiering: Digital strategi

21
feb

Ta chansen att bevisa din kompetens inom digital strategi med en certifiering. Digital strategi handlar om hur du utvecklar en digital strategi för att med största sannolikhet nå dina digitala mål, med minsta möjliga resurser och på kortast möjliga tid.

Är du redo för certifiering?

Kan du sätta check på följande påståenden så är du redo:

  • Du förstår och kan identifiera lämpliga digitala mål samt digitala målgrupper för era digitala satsningar.
  • Du kan de grundläggande definitionerna av sociala medier, display, sök, sajt och digital CRM, samt relaterade valutor/KPI:er.
  • Du har förståelse för hur olika digitala mål matchas med olika digitala medel (sociala medier, display, sök, sajt och digital CRM).
  • Du har insikter om hur man utvecklar en teoretiskt lämplig strategi, samt anpassar den till en praktiskt genomförbar strategi.  
  • Du har grundläggande förståelse för vad omnichannel marketing är och hur det fungerar.

PS. Är du osäker kan du alltid testa dina kunskaper via den digitala plattformen DMP Microlerning


Enkel eller dubbel certifiering?

En certifiering inom antingen digital strategi eller digital analys ger dig titeln Digital Marketing Professional. Genomför du certifiering inom båda områdena ges du titeln Digital Marketing Master.


Så går det till

Själva certifieringen består av ett test som tar cirka 60 till 90 minuter att genomföra. För att bli godkänd måste du ha minst 66 procent rätt svar. Testet är uppbyggt med ett antal quizfrågor, begreppsfrågor samt case. Du får resultatet via e-post inom tre arbetsdagar. Vid godkänt test kommer du att få ett diplom som intygar dina färdigheter och som är giltigt i två år framöver.

Om du inte klarar certifieringen, ingår ett omtest inom tre månader.

OBS! Du tar med en egen dator till certifieringstillfället.


Pris och anmälan

Din anmälan är bindande. Om du får förhinder måste du meddela detta senast 24 timmar innan certifieringen för att undvika debitering. Avanmälan görs till info@annons.se

  • Medlemspris: 1 500 kronor*
  • Ordinarie pris: 2 950 kronor*

* Priset är exklusive moms.


Till Kalendariet

Fler event i Stockholm:

Föreläsning Sveriges Annonsörer: Presentation nya dataskyddsförordningen
Nya dataskyddsförordningen – så drabbas du
Seminarium | Stockholm

Sveriges Annonsörers jurist bjuder in till en repris av höstens fullbokade föreläsning, en introduktion till den nya dataskyddsförordningen. Det kommer att handla om implementeringen och praktiska konsekvenserna för dig som annonsör.

Sveriges Annonsörer: Kampen om kroppen – seminarium 2017
Kampen om kroppen: Schysst reklam, ja tack!
Seminarium | Stockholm

Välkommen till ett halvdagsseminarium om könsdiskriminerande och sexistisk reklam. Något som få vill ha i samhället, men hur får vi bort den? Vilka medel finns att tillgå och vilka är effektivast?

Nätverket Ambassadörerna: Konsten att leda på hjärnans villkor 2017
Nätverket Ambassadörerna: Konsten att leda på hjärnans villkor
Nätverksträff | Stockholm

Hållbara organisationer kräver hållbara individer – förbered dig själv och din mentala styrka för morgondagens utmaningar. Välkommen till denna lunchträff med Jana Söderberg om konsten att leda både sig själv och andra på hjärnans villkor.

Anmäl dig

E-postadressen som ska knytas till den här anmälan.