Moderorganisationen för världens annonsörföreningar

Sveriges Annonsörer är medlem i World Federation of Advertisers, WFA, som är moderorganisationen för annonsörföreningar runtom i världen. World Federation of Advertisers, WFA, arbetar för annonsörernas intressen ur ett internationellt perspektiv, med att försvara och om möjligt utvidga friheten att kommersiellt annonsera och informera om varor och tjänster i alla länder.

World Federation of Advertisers (WFA) är världens enda globala organisation som representerar annonsörernas gemensamma intressen. I WFA ryms ett nätverk med 60 nationella annonsörorganisationer från fem kontinenter och 60 av världens största annonsörer. WFA representerar cirka 90 procent av världens globala investeringar i marknadskommunikation, vilket motsvarar cirka 700 miljarder dollar årligen.

WFA har sitt huvudkontor i Bryssel, Belgium och Stephan Loerke är Managing Director.

Sveriges Annonsörers vd Anders Ericson är Sveriges WFA-representant i det internationella samarbetet.


Global Marketer Conference

I mars varje år samlas medlemmarna i WFA för att delta i Global Marketer Conference.

 

2013 hölls konferencen i Bryssel och 2014 i Sydney. 2015 var Marocko värdland, och i mars 2016 träffades medlemmar världen över i Malaysia.


Internationellt pris till Sveriges Annonsörer

2015 fick Sveriges Annonsörer ta emot det internationella priset WFA´s "President's Award” för Nordkoreakampanjen som gjordes 2012 tillsammans med Forsman & Bodenfors. Priset hyllar initiativ som gjort riktig skillnad för reklam- och kommunikationsindustrin.


Tillbaka till På agendan

 

 

 

 

 

Internationella rapporter

Som medlem kan du ladda ner internationella rapporter från WFA. Du hittar dessa och mycket mer i vårt digitala Bibliotek. En del är öppet för alla, annat är låst för dig som medlem.

Till Biblioteket


Tero Marjamäki, pressansvarig på Sveriges Annonsörer 2016

Pressfrågor?

Kontakta Sveriges Annonsörers pressansvarig Tero Marjamäki via mail eller på telefon 08 545 252 34.

Maila Tero