Alla nyheter

Så säkrar du ditt varumärke när du annonserar på YouTube

Ingen har väl missat debatten om att företag som annonserat på YouTube ibland hamnat i en kontext som rimmar illa med varumärket? Det kan vara ett problem i all digital annonsering, framförallt när du köper programmatiskt.

Fyra av tio svenskar lyssnar på poddar – dokumentärer är favoritkategorin för poddlyssnandet

Nya podcasts tillkommer dagligen och allt fler svenskar lyssnar på poddar, att det är ett intressant annonsformat är mycket tydligt. Men hur många av svenskarna lyssnar egentligen på poddar, hur ofta lyssnar man och vad lyssnar man på? Det har Novus, på uppdrag av intresseorganisationen Sveriges Annonsörer, kartlagt i en ny rapport.

Självreglering är vägen till bättre spelreklam

Ett förbud mot spelreklam skulle hota såväl yttrandefriheten som intäkterna för redan pressade mediebolag. Samtidigt är det uppenbart att spelreklamen behöver stramas upp. Spelbranschen måste därför ta chansen att undvika hård lagstiftning genom att införa självreglering och inrätta en Spelombudsman.

Fyra nya vassa kompetenser till Expertteam Mediekvalité

Sveriges Annonsörer bildade Expertteam Mediekvalité för ett år sedan för att bringa klarhet i den komplexa digitala annonsmarknaden, först ut var en guide för digital annonsering. Nu har det gått ett år och helt naturligt faller en del personer bort av olika anledningar.

Stadig tillväxt för poddlyssnandet under 2018 – Sommar i P1 är Sveriges populäraste sommarpodd

Allt fler lyssnar på poddar. Det har blivit ett naturligt samtalsämne att diskutera vilka poddar man lyssnar på. Mediekonsumtionen i form av ljud blir allt populärare, först fick vi all världens musik i våra telefoner, nu har även allt fler svenskar hittat sina favoritpoddar där man kan lyssna på intressanta personer som berättar en spännande historia.