Alla nyheter

”Det är högre krav på äktheten”

Den 23 oktober avslöjar vi årets nominerade i 100-wattaren. I helgintervjun med Företagskategorins-ordförande, Christine Platon, ger hon en inblick i deras juryarbete, berättar om årets trend och vad som krävs av framtidens B2B-marknadsföring. 

Diana Amini: ”Våga stick ut hakan och testa något nytt”

I fjol vann hon 75watt med Foundation 500. I år är hon ordförande i kategorin Ideellt i 100-wattaren. I helgintervjun ger Diana Amini, global manager på H&M Foundation, oss en inblick i juryarbetet. Hon ger också sina bästa tips på hur man når ut med begränsade medel. 

Vi har läst Svenskarna och Internet – här är det viktigaste för dig som annonsör

”Svenskarna och internet” är en av Sveriges största individundersökningar om internetanvändning där 3000 svenskar tillfrågas om sina internetvanor. Syftet med studien är att ta fram relevant information om hur nätet förändrar samhället och människors liv. Här sammanfattar vi de viktigaste delarna att ha koll på för dig som annonsör. 

The goalkeeper penalty paradox

Vad är viktigast för dig som marknadsförare: att lyckas, eller att inte riskera att misslyckas?I förra veckan var ”the Godfathers of Marketing Effectiveness”, d.v.s. Les Binet och Peter Field, i Sverige och pratade om hur marknadsföring skapar effekt och lönsamhet för företag. Deras slutsatser går stick i stäv mot många gängse trender idag, men trots att deras bevis är blytunga är det många som ändå väljer att ignorera deras råd. Varför då?

”Lite ont i magen ska man ha”

Alternativa fakta. Chokladboll för vänsterhänta. Variant av Aladdinasken. Delicato har överraskat, tänkt i nya banor– och rönt stora framgångar. Vi pratade med marknadschefen Sofia Brandberg om nytänkande kommunikation. I år är hon också juryordförande i just kategorin Årets nytänk i 100-wattaren.