Fyra nya vassa kompetenser till Expertteam Mediekvalité

Sveriges Annonsörer |

Sveriges Annonsörer bildade Expertteam Mediekvalité för ett år sedan för att bringa klarhet i den komplexa digitala annonsmarknaden, först ut var en guide för digital annonsering. Nu har det gått ett år och helt naturligt faller en del personer bort av olika anledningar.

Därför har vi rekryterat fyra vassa kompetenser till teamet som ska vara med i nästa steg för att ta fram nya guider och hjälpmedel inom den komplexa digital annonseringen.

De nya personerna som tillträder som förstärkning i teamet är följande.

Rikard Bildsten - AppNexus – a Xandr Company
Adela Vergara - Ad-On
Fredrik Hallberg - Commercial Works
Johan Wilberg - Bonnier Brand Studio

Rikard Bildsten kompletterar gruppen med sin djupa kunskap inom data driven marknadsföring och den programmatiska delen samt har ett genuint intresse för teknik och följer utvecklingen långt utanför våra gränser.

Adela Vergara är en erfaren digitala expert från mediebyråvärlden som har viktiga kompetenser om hur den digitala annonsmarknaden fungerar, när det är som bäst.

Fredrik Hallberg har forskat om annonsmarknaden och är en uppskattad föreläsare inom området och har otroligt bra kunskap om annonsmarknaden i stort. 

Johan Wilberg är en av de vassaste analytikerna inom mediebranschen och har jobbat på Dagens industri, Bonnier News och nu arbetar han på Bonnier Brand Studio med Native-annonser.

 

”Jag hälsar de nya medlemmarna varmt välkomna till gruppen!  Mixen av kompetenser inom gruppen är suverän och jag ser redan framemot de kommande arbetet. ”

– 
Silvia Barklund ordförande Expertteam Mediekvalité

 

”Vårt Expertteam Mediekvalité har under 2018 arbetat med att definiera vad mediekvalité är och hur vi kan hjälpa våra annonsörer att få bättre effekt i sin digitala annonsering. Det första steget att ta fram en enkel guide för digital annonsering som alla kan enas kring.”

”Guiden har fått otroligt stor respons med pris från WFA – World Federation of Advertisers – samt en utbildning kopplad till den som fullbokades på knappa två timmar. Vi ser fram mot att få in nya kompetenser i teamet och ta fram nya hjälpmedel för annonsörer som kan hjälpa dem att få bättre effekt”

– 
Peter Mackhé chef för mediefrågor hos Sveriges Annonsörer.


För mer information kontakta
peter.mackhe@annons.se