Internationellt pris till Sveriges Annonsörer

Sveriges Annonsörer |

Sveriges Annonsörer prisades under gårdagen för den tidigare Nordkoreakampanjen som internationellt väckt uppmärksamhet. Kampanjen gjordes 2012 i samarbete med Forsman&Bodenfors.

Just nu pågår Global Marketer Week i Marakkech, Marocko och naturligtvis är Sveriges Annonsörer på plats, representerad av organisationens vd, Anders Ericson.

Global Marketer Week är en årlig konferns som arrangeras av World Federation of Advertisers, moderorganisationen för världens alla annonsörorganisationer.

Extra roligt i år är att Sveriges Annonsörer under gårdagen fick ta emot det internationella priset WFA´s "President's Award” för Nordkoreakampanjen som gjordes 2012 tillsammans med Forsman&Bodenfors. Priset hyllar initiativ som gjort riktig skillnad för reklam- och kommunikationsindustrin.

Anders Ericson rund 2015– Priset är ett kvitto på att det vi gör är viktigt. Nordkoreakampanjen har under åren fått väldigt stor uppmärksamhet internationellt och varit föremål för presentationer runt om i hela världen. Att man fortfarande lyfter fram kampanjen nu nästan tre år efter att den gått, visar att frågan om kommersiell yttrandefrihet är mer äktuell än någonsin, säger Anders Ericson.

Tack vare er!

Priset delar vi med er, alla våra medlemmar! Utan er hade vi inte funnits och inte heller kunnat påverka politiker, opinion och näringsliv.



Läs mer om Global Marketer Week 2015

Kategori: Internationellt

Nordkorea Drömresa annons

Trött på reklam?

2012 gjorde Sveriges Annonsörer en kampanj tillsammans med Forsman&Bodenfors, vars syfte var att få svenskarna fundera över vilken roll reklamen har i samhället. Som en del av kampanjen kunde reklamtrötta svenskar tävla om en resa till det "reklamfria" landet Nordkorea.

Hur skapar vi opinion?

Sveriges Annonsörer är en flitig debattör som alltid står på annonsörernas sida och driver frågor i medlemmarnas intressen. Sveriges Annonsörer initierar dessutom regelbundet egna kampanjer, ofta i samarbete med andra intressenter för att lyfta och skapa opinion kring en specifik fråga.