Sveriges bästa marknadschefer 2014 är korade

Sveriges Annonsörer |

Igår hyllades landets bästa marknadschefer på Berns i Stockholm. I 15 kategorier korades de bästa marknadscheferna.

Den stora vinnaren var Minna Dahlberg, marknadschef på Kronans Apotek, som inte bara tog hem segern i sin kategori, utan även korades till Sveriges bästa marknadschef 2014.

Stort grattis säger vi till alla duktiga marknadschefer som varje dag kämpar för att visa att kommunikation verkligen gör skillnad.

Sveriges bästa marknadschef 2014:

Minna Dahlberg, Kronans Apotek    

Kategori:

Apotek Kronans Apotek, Minna Dahlberg
Banker ICA Banken, Johanna Lepistö
Bilar KIA, Jonas Nilsson
Byggvaruhus XL Bygg, Erik Öhlin
Drivmedel St1, Erica Samuelsson
Försäkringar Skandia, Malin Pellborn
Hemelektronikbutiker Elgiganten, Eddie Hernandez
Kläder H&M, Mattias Ankarberg och Daniel Herrmann
Livsmedelskedjor Lidl, Caroline Forsshéll
Onlinespel Bet365, Jörgen Sparredal
Optiker Smarteyes, Thomas Kusoffsky
Researrangörer Ticket, Anna Blomdell
Snabbmat Max Hamburgerrestauranger, Anette Jannerö
Sporthandel XXL Sport & Vildmark, Marcus Wibergh
Telekom Halebop, Karin Rosell

Om Sveriges Bästa Marknadschefer

Tävlingen Sveriges Bästa Marknadschefer anordnas av Resumé. I år arrangerades galan för nionde året och gick av stapeln på Berns i Stockholm. Sveriges Annonsörer är med som samarbetspartner till tävlingen.

Hur utses vinnarna?

Resumé mäter tillsammans med undersökningsföretagen Xtreme Nordic hur ett 100-tal varumärken utvecklats från hösten 2013 till hösten 2014. De mäter även kundernas preferens att välja bland dessa varumärken. Vinnaren i respektive kategori är det företag som stärkt sitt varumärke mest utifrån varumärkets förutsättningar

Folkspel är ny medlem i Sveriges Annonsörer

Folkspel är föreningslivets egna spelbolag och genererar varje år pengar till Sveriges föreningsliv. Den mest kända produkterna är BingoLotto och Sverigelotten. Sedan en tid tillbaks är de även medlemmar i Sveriges Annonsörer. Henrik Lindroth arbetar på Folkspel sedan april 2010, idag som marknadschef.

Mats Liedholm tar över ICA-tronen

I november tar Mats Liedholm över ansvaret för landets största reklambudget, ICA:s. Han har stor erfarenhet av arbete med flera starka varumärken som exempelvis Gevalia, Marabou och Loka. Vi frågade Mats hur det känns inför uppdraget.

Salladsbaren är ny medlem i Sveriges Annonsörer

Har du någon gång plockat ihop din egen sallad i en matbutik eller på 7Eleven eller Pressbyrån? Då är sannolikheten stor att det är en sallad från Salladsbaren du plockat. Lisa Isakson är marknadschef på Salladsbaren och tillsammans med tre kollegor sköter hon marknadsföringen på företaget.