Blogg


Hanna Riberdahl

Bli en tryggare köpare av influencersamarbeten

Influencer marketing är större än någonsin, och investeringarna kommer sannolikt fortsätta öka. Omvärldens intresse tycks också ha nått en ny nivå. Att…

Läs mer
Hur ska man annonsera utan tredjepartscookies?

Hur ska man annonsera utan tredjepartscookies?

Det är dags att se över sin digitala annonsering då tredjepartscookies är på väg bort och detta kommer att förändra hela ekosystemet…

Läs mer

Reklamtrötthet, effekt, data och kreativitet

Reklamtrötthet är ett ämne som har börjat diskuteras igen. Jo, det är faktiskt inte första gången. Det skedde redan på sjuttiotalet; när…

Läs mer
Katarina Jerndahl

Rätt målsättning optimerar prestationen

Som samarbetspartner till 100-wattaren för andra året i rad har vi på Marketing Clinic med stort intresse tagit del av det nya…

Läs mer
Gästbloggare Mats Rönne

Det viktigaste ordet i din marknadsplan har tre bokstäver

Många marknadsförare är just nu mitt uppe i arbetet med marknadsplanen för nästa år. Den ska säkerställa att rätt prioriteringar görs och…

Läs mer

Barnreklam – alltid i fokus, och ett delat ansvar

För 15–20 år sedan var det många länder som ställde sig frågande till det svenska barnreklamförbudet i Tv. Förbudet, som har funnits…

Läs mer
Malin Sjöman gästbloggare

Riskerar inbound marketing att rasera B2B-företagets varumärke?

B2B-företagets rykte – en varumärkesfråga En av de mest kända B2B-annonserna genom tiderna publicerades 1958 av McGraw-Hill och utsågs samma år till…

Läs mer
”Reklambranschens överlevnadsfråga handlar om relevans och kreativitet.”

”Reklambranschens överlevnadsfråga handlar om relevans och kreativitet.”

Det här är en intervju med Marie Wedin, som precis är ny i sin roll (tf) som ansvarig för marknad, kommunikation och…

Läs mer
Arvid Axland

Marknadskommunikation har aldrig varit viktigare – Så håller du fanan högt i krisen

Den ekonomiska krisen i Covid-19s fotspår slår hårt mot marknadsförare i nästan alla branscher. Är det verkligen rimligt att det är så?…

Läs mer
”Inhouse har en större förståelse för vad som driver försäljning”

”Inhouse har en större förståelse för vad som driver försäljning”

Det här är en intervju med Johan Järnliden, marknadschef på Sportamore, Nordens största sportbutik online. Johan kom till Sportamore för drygt ett…

Läs mer
Riskmaximera inte nu!

Riskmaximera inte nu!

I alla tider har vi försökt förutse risker och faror för att undvika dem så långt det går. Vi vaccinerar oss mot…

Läs mer
Ulf Berlin och André Hindersson

Gästblogg! Design som gör skillnad

Vi lever i en värld där unika produkter eller tjänster inte finns längre än några veckor – sen är de inte unika…

Läs mer
Till toppen