Sveriges Annonsörers blogg
Varje vecka bloggar våra experter och gästbloggare. Du får tips, råd, inspiration och tankar om aktuella ämnen inom kommunikation och marknadsföring.
”Att välja den säkra vägen leder sällan till de stora idéerna”.
Blogginlägg nummer fyra i en serie om olika annonsörers och byråers syn på utmaningar i [...]
Gästblogg! ”Digital framkant och mod” av Silvia Barklund
Trebokstavsförkortningar fortsätter att föröka sig snabbt inom den digital marknadsföring. Det går väldigt mycket snabbare [...]
Sex bästa Super Bowl-filmerna 2019
Det är den tiden på året. Den bästa tiden om man älskar reklam. Super Bowl! [...]
Vad innebär Google mobile-first-indexing för dig?
Du måste ha en mobilanpassad sajt om Google ska gilla dig. Den 26 mars förra [...]
”Vi har säkert tappat några kunder men vi har vunnit fler”.
Blogginlägg nummer tre i en serie om olika annonsörers och byråers syn på utmaningar i [...]
Är ”slogantvånget” ett minne blott i det nya reklamlandskapet?
Som marknadsförare har du med största sannolikhet någon gång kommit i kontakt med marknadsföringsåtgärden att [...]
Gästblogg! 10 tips för dina digitala köp 2019, av Silvia Barklund
Nu finns det fortfarande möjlighet att fundera över de strategiska långsiktiga och kortsiktiga valen och [...]
Börja inte nya året med digital ångest – investera i dig själv
Jag vill börja årets första krönika med att koppla tillbaka till (tillbakablickar är ju poppis [...]
Därför måste du mäta allt när du annonserar digitalt
Jag få ofta kommentarer eller läser när vissa ”experter” utrycker sig på följande vis; ”räckvidd [...]
”Människor är i grunden ointresserade av reklam. Bra reklam måste förhålla sig till det”
Blogginlägg nr 2 i en serie om olika annonsörers och byråers syn på utmaningar i [...]
Så många av dina digitala annonser har visats för en person
Den digitala annonseringen växer konstant och idag står det digitala för drygt hälften av alla [...]
Patrik Nygren-Bonnier om marknadsföringens största utmaningar
Det här är ett blogginlägg som är det första i en serie om olika annonsörers [...]
Vi som bloggar för Sveriges Annonsörer

Hanna Riberdahl, Vd
Mina blogginlägg handlar om viktiga medlemsfrågor. Det handlar om hur man hanterar arbetet med marknadsföring, strategier, marknadsplanering och målsättning, vikten av att hitta rätt balans mellan långsiktig varumärkesbyggande och kortsiktig konverteringsdriven marknadsföring samt mätning, effekt och vikten av att marknadsföra marknadsföring.

Tobias Eltell, Jurist
Som jurist arbetar jag med rådgivning, utbildning och opinionsbildning. Mina blogginlägg har i regel reklamjuridisk anknytning men kan utöver det handla om nästan vad som helst. Eftersom juridiken lever i stora och små sammanhang, hela tiden och överallt blir mina blogginlägg en spegling av vårt annonsörklimat och hur det påverkar konsumenter, näringsidkare, vår demokrati och samhället i stort.

Max Apéria, Byråvalsrådgivare
Sedan 13 år är jag Sveriges Annonsörers byråvalsrådgivare. Jag hjälper våra medlemmar med frågor om kommunikationsbehov, byråstrukturer och byråval. I mitt bloggande lyfter jag framförallt fram hur man skapar givande samarbeten mellan kund och byrå, vad det är som gör att ett samarbete fungerar som ett partnerskap och hur det därmed skapar resultat.

Carin Fredlund, gästbloggare och skribent för Marknadsinsikter
Jag är är journalist och skribent för Marknadsinsikter – Sveriges Annonsörers fördjupande verktyg för bättre marknadsinsikt. I mitt bloggande kommer jag ta upp speciellt intressanta delar ur Marknadsinsikter, utveckla, analysera och fördjupa. Jag kommer också ta upp vad som händer i branschen och ge dig som läsare lite av mina erfarenheter och tankar.

Peter Mackhé, Medieexpert
Mina blogginlägg berör alla typer av mediefrågor där jag ger tips till annonsörer om hur man kan få bättre effekt, framförallt i de digitala kanalerna. Det kan handla om räckviddsfrågor och kommunikation via Facebook, till hur man tar fram den bästa Power Point-presentationen.

Niklas Briselius, Jurist
I min roll som jurist på Sveriges Annonsörer arbetar jag med rådgivning, utbildning och opinionsbildning. Mina blogginlägg handlar främst om de legala utmaningar inom marknadsjuridiken som annonsörerna har. Inspirationen till inläggen kommer från omvärlden genom utredningar, lagförslag eller andra aspekter som annonsörerna behöver förhålla sig till.