Sveriges Annonsörers blogg
Varje vecka bloggar våra experter och gästbloggare. Du får tips, råd, inspiration och tankar om aktuella ämnen inom kommunikation och marknadsföring.
KPB – viktigaste buzzwordet för 2019
Hur du ska få ut mer av er SoMe-Vad skulle du helst vilja veta mer [...]
En bra idé är grymt – trendspaning årets nominerade case i 100-wattaren
Vad härligt att få hänga med årets 96 nominerade case i 100-wattaren. Massor av fantastiska [...]
Tre tips hur du når dina kunder i ett digitalt medielandskap
Om man ser på utvecklingen av mediekonsumtionen i Sverige över en 10-årsperiod så lägger vi [...]
12 tips för ett givande byrå- och kundsamarbete
”Hur utvecklar man ett givande byrå- och kundsamarbete?” Det var temat för ett frukostseminarium som [...]
Sex tips för bättre intervjuer
Hjälte, bov eller expert? Arketyperna skulle kunna vara hämtade från vilken Hollywood-film som helst, men [...]
Utförsäljning eller rea, eller kanske både och?
Alla går vi väl runt och letar efter bra klipp som gynnar plånboken?! I marknadsföring [...]
Sanningssägarna – den nya reklamtrenden
Vi är komplexa varelser. Kanske därför gör vi också saker mycket mer komplext och invecklat [...]
”Vi måste bli mer digitala”
Under flera år har jag hört personer på höga positioner säga att vi måste bli [...]
Marknadsförare – använd samma språk som VD och CFO!
För många är det dags för budget 2019. Du har ett stort och viktigt ansvar [...]
Hur är formen efter semestern?
Beach 2018 är över men vår hälsa hägrar alltid som ett mål i våra livspusslande-liv. [...]
Köp aldrig medieutrymme från medier som inte har riktiga räckviddssiffror
Hur kommer det sig att så många ledande medier fortfarande lyckas sälja medieutrymme utan att [...]
Grillkol och tändvätska till vrakpris!
Den extremt varma och torra sommaren resulterade bland annat i en rad skogbränder med fruktansvärda [...]
Vi som bloggar för Sveriges Annonsörer

Hanna Riberdahl, Vd
Mina blogginlägg handlar om viktiga medlemsfrågor. Det handlar om hur man hanterar arbetet med marknadsföring, strategier, marknadsplanering och målsättning, vikten av att hitta rätt balans mellan långsiktig varumärkesbyggande och kortsiktig konverteringsdriven marknadsföring samt mätning, effekt och vikten av att marknadsföra marknadsföring.

Tobias Eltell, Jurist
Som jurist arbetar jag med rådgivning, utbildning och opinionsbildning. Mina blogginlägg har i regel reklamjuridisk anknytning men kan utöver det handla om nästan vad som helst. Eftersom juridiken lever i stora och små sammanhang, hela tiden och överallt blir mina blogginlägg en spegling av vårt annonsörklimat och hur det påverkar konsumenter, näringsidkare, vår demokrati och samhället i stort.

Max Apéria, Byråvalsrådgivare
Sedan 13 år är jag Sveriges Annonsörers byråvalsrådgivare. Jag hjälper våra medlemmar med frågor om kommunikationsbehov, byråstrukturer och byråval. I mitt bloggande lyfter jag framförallt fram hur man skapar givande samarbeten mellan kund och byrå, vad det är som gör att ett samarbete fungerar som ett partnerskap och hur det därmed skapar resultat.

Carin Fredlund, gästbloggare och skribent för Marknadsinsikter
Jag är är journalist och skribent för Marknadsinsikter – Sveriges Annonsörers fördjupande verktyg för bättre marknadsinsikt. I mitt bloggande kommer jag ta upp speciellt intressanta delar ur Marknadsinsikter, utveckla, analysera och fördjupa. Jag kommer också ta upp vad som händer i branschen och ge dig som läsare lite av mina erfarenheter och tankar.

Peter Mackhé, Medieexpert
Mina blogginlägg berör alla typer av mediefrågor där jag ger tips till annonsörer om hur man kan få bättre effekt, framförallt i de digitala kanalerna. Det kan handla om räckviddsfrågor och kommunikation via Facebook, till hur man tar fram den bästa Power Point-presentationen.

Niklas Briselius, Jurist
I min roll som jurist på Sveriges Annonsörer arbetar jag med rådgivning, utbildning och opinionsbildning. Mina blogginlägg handlar främst om de legala utmaningar inom marknadsjuridiken som annonsörerna har. Inspirationen till inläggen kommer från omvärlden genom utredningar, lagförslag eller andra aspekter som annonsörerna behöver förhålla sig till.