Sveriges Annonsörers blogg
Varje vecka bloggar våra experter och gästbloggare. Du får tips, råd, inspiration och tankar om aktuella ämnen inom kommunikation och marknadsföring.
Annonsör och OS – tänk på det här!
De olympiska vinterspelen i Pyeongchang startar denna vecka och innebär sannerligen härliga tider för oss [...]
Super Bowl – från ställningstagande till flabb
Fjolårets Super Bowl gav mig hopp. Årets ger mig kändisar, män och skratt. Och jag [...]
Kissie – igen
Så kom då igår den efterlängtade domen som skulle ge svar på hur influencers ska [...]
4 snabba tips om influencer-marknadsföring
Det är säkert ingen som har missat mediestormen kring Breakits wallraffande om fejkade [...]
Vi som bloggar för Sveriges Annonsörer

Hanna Riberdahl, Vd
Mina blogginlägg handlar om viktiga medlemsfrågor. Det handlar om hur man hanterar arbetet med marknadsföring, strategier, marknadsplanering och målsättning, vikten av att hitta rätt balans mellan långsiktig varumärkesbyggande och kortsiktig konverteringsdriven marknadsföring samt mätning, effekt och vikten av att marknadsföra marknadsföring.

Tobias Eltell, Jurist
Som jurist arbetar jag med rådgivning, utbildning och opinionsbildning. Mina blogginlägg har i regel reklamjuridisk anknytning men kan utöver det handla om nästan vad som helst. Eftersom juridiken lever i stora och små sammanhang, hela tiden och överallt blir mina blogginlägg en spegling av vårt annonsörklimat och hur det påverkar konsumenter, näringsidkare, vår demokrati och samhället i stort.

Max Apéria, Byråvalsrådgivare
Sedan 13 år är jag Sveriges Annonsörers byråvalsrådgivare. Jag hjälper våra medlemmar med frågor om kommunikationsbehov, byråstrukturer och byråval. I mitt bloggande lyfter jag framförallt fram hur man skapar givande samarbeten mellan kund och byrå, vad det är som gör att ett samarbete fungerar som ett partnerskap och hur det därmed skapar resultat.

Carin Fredlund, gästbloggare och skribent för Marknadsinsikter
Jag är är journalist och skribent för Marknadsinsikter – Sveriges Annonsörers fördjupande verktyg för bättre marknadsinsikt. I mitt bloggande kommer jag ta upp speciellt intressanta delar ur Marknadsinsikter, utveckla, analysera och fördjupa. Jag kommer också ta upp vad som händer i branschen och ge dig som läsare lite av mina erfarenheter och tankar.

Peter Mackhé, Medieexpert
Mina blogginlägg berör alla typer av mediefrågor där jag ger tips till annonsörer om hur man kan få bättre effekt, framförallt i de digitala kanalerna. Det kan handla om räckviddsfrågor och kommunikation via Facebook, till hur man tar fram den bästa Power Point-presentationen.

Niklas Briselius, Jurist
I min roll som jurist på Sveriges Annonsörer arbetar jag med rådgivning, utbildning och opinionsbildning. Mina blogginlägg handlar främst om de legala utmaningar inom marknadsjuridiken som annonsörerna har. Inspirationen till inläggen kommer från omvärlden genom utredningar, lagförslag eller andra aspekter som annonsörerna behöver förhålla sig till.