• Välkommen till
    Sveriges Annonsörers
    blogg

    Varje vecka bloggar våra experter och gästbloggare. Du får tips, råd, inspiration och tankar om aktuella ämnen inom kommunikation och marknadsföring.

Vi bloggar för Sveriges Annonsörer

 

 

Tero Marjamäki

Tero Marjamäki
Pressansvarig
Som PR och kommunikationsansvarig på Sveriges Annonsörer arbetar jag med att lyfta vår bransch viktigaste frågor i media och mot andra intressenter. Har en bakgrund som journalist och kommunikatör. Här i bloggen skriver jag om kommunikation, PR, och annonsörernas roll och ansvar. Det blir omvärld, spaningar och tips. Alltid med målet att inspirera.

 Peter Maché


Peter Mackhé

Chef Mediefrågor
Mina blogginlägg berör alla typer av mediefrågor där jag ger tips till annonsörer om hur man kan få bättre effekt, framförallt i de digitala kanalerna. Det kan handla om räckviddsfrågor och kommunikation via Facebook, till hur man tar fram den bästa Power Point-presentationen.

 Niklas Briselius


Niklas Briselius

Förbundsjurist
I min roll som jurist på Sveriges Annonsörer arbetar jag med rådgivning, utbildning och opinionsbildning. Mina blogginlägg handlar främst om de legala utmaningar inom marknadsjuridiken som annonsörerna har. Inspirationen till inläggen kommer från omvärlden genom utredningar, lagförslag eller andra aspekter som annonsörerna behöver förhålla sig till.

 Ulf Hermansson Samell


Ulf Hermansson Samell

Marknadschef
Inspirationen till mina blogginlägg kommer mycket i kontakten med er på våra medlemsföretag. De handlar mycket om vardagen och framtiden för marknads- och kommunikationsavdelningar och förhoppnings är de till hjälp för dig, din avdelning och ditt företag. Ser fram emot att alla fortsatta kontakter med er alla!

 

 Max Apéria


Max Apéria

Byråvalsrådgivare
Sedan 13 år är jag Sveriges Annonsörers byråvalsrådgivare. Jag hjälper våra medlemmar med frågor om kommunikationsbehov, byråstrukturer och byråval. I mitt bloggande lyfter jag framförallt fram hur man skapar givande samarbeten mellan kund och byrå, vad det är som gör att ett samarbete fungerar som ett partnerskap och hur det därmed skapar resultat.

 

 Daniel Ekbladh


Daniel Ekbladh

Digital rådgivare

Digital strateg och affärsutvecklare som i 12 år verkat för att ge marknadschefer de

insikter de behöver för att prioritera och fatta rätt beslut. Det handlar om att kunna

se effekterna av det man gör. Det handlar ofta om sunt förnuft, se helheten, förstå

sin potentiella kund och att våga testa. Med mitt bloggande vill jag ge insikter,

skänka klarhet och väcka tankar.

 Tobias Eltell


Tobias Eltell

Förbundsjurist
Som jurist på Sveriges Annonsörer arbetar jag med rådgivning, utbildning och opinionsbildning. Mina blogginlägg har i regel reklamjuridisk anknytning men kan utöver det handla om nästan vad som helst. Eftersom juridiken lever i stora och små sammanhang, hela tiden och överallt blir mina blogginlägg en spegling av vårt annonsörklimat och hur det påverkar oss som konsumenter och näringsidkare. Hur det påverkar vår demokrati och samhället i stort.

 Tommy Perlhamre


Tommy Perlhamre

Digital rådgivare
Jag är en av Sveriges Annonsörers två digitala rådgivare. Efter snart 15 år i den digitala marknadsföringsbranschen har jag samlat på mig en hel del insikter, erfarenhet och kunskap kring hur man genomför lönsam marknadsföring i och med hjälp av digitala kanaler. Jag kommer att blogga om vikten av att säkerställa att man har det mest grundläggande på plats innan man hoppar på nya hippa trender och att man kommer otroligt långt med sitt eget sunda förnuft när det gäller digital marknadsföring.