• Välkommen till
    Sveriges Annonsörers
    blogg

    Varje vecka bloggar våra experter och gästbloggare. Du får tips, råd, inspiration och tankar om aktuella ämnen inom kommunikation och marknadsföring.

Vi bloggar för Sveriges Annonsörer

 

 Hanna Riberdahl


Hanna Riberdahl

Vd
Mina blogginlägg handlar om viktiga medlemsfrågor. Det handlar om hur man hanterar arbetet med marknadsföring, strategier, marknadsplanering och målsättning, vikten av att hitta rätt balans mellan långsiktig varumärkesbyggande och kortsiktig konverteringsdriven marknadsföring samt mätning, effekt och vikten av att marknadsföra marknadsföring.

 Peter Maché


Peter Mackhé

Chef Mediefrågor
Mina blogginlägg berör alla typer av mediefrågor där jag ger tips till annonsörer om hur man kan få bättre effekt, framförallt i de digitala kanalerna. Det kan handla om räckviddsfrågor och kommunikation via Facebook, till hur man tar fram den bästa Power Point-presentationen.

 Niklas Briselius


Niklas Briselius

Förbundsjurist
I min roll som jurist på Sveriges Annonsörer arbetar jag med rådgivning, utbildning och opinionsbildning. Mina blogginlägg handlar främst om de legala utmaningar inom marknadsjuridiken som annonsörerna har. Inspirationen till inläggen kommer från omvärlden genom utredningar, lagförslag eller andra aspekter som annonsörerna behöver förhålla sig till.

Maria Wimnell

Maria Wimnell
Digital rådgivare
Att begripligt, intressant och enkelt kunna förmedla vad företaget gör, vem man är och vad företagets varumärket står för är egentligen inte så svårt. Men det är lätt att krångla till det. Med rätt inställning, tankesätt och några bra verktyg kommer man långt. Som digital rådgivare är det mitt jobb att hjälpa er att bli hjältar, öka förståelsen och guida er rätt. Göra din arbetsdag lite lättare helt enkelt.

 

 Max Apéria


Max Apéria

Byråvalsrådgivare
Sedan 13 år är jag Sveriges Annonsörers byråvalsrådgivare. Jag hjälper våra medlemmar med frågor om kommunikationsbehov, byråstrukturer och byråval. I mitt bloggande lyfter jag framförallt fram hur man skapar givande samarbeten mellan kund och byrå, vad det är som gör att ett samarbete fungerar som ett partnerskap och hur det därmed skapar resultat.

 

 Daniel Ekbladh


Daniel Ekbladh

Digital rådgivare

Digital strateg och affärsutvecklare som i 12 år verkat för att ge marknadschefer de

insikter de behöver för att prioritera och fatta rätt beslut. Det handlar om att kunna

se effekterna av det man gör. Det handlar ofta om sunt förnuft, se helheten, förstå

sin potentiella kund och att våga testa. Med mitt bloggande vill jag ge insikter,

skänka klarhet och väcka tankar.

 Tobias Eltell


Tobias Eltell

Förbundsjurist
Som jurist på Sveriges Annonsörer arbetar jag med rådgivning, utbildning och opinionsbildning. Mina blogginlägg har i regel reklamjuridisk anknytning men kan utöver det handla om nästan vad som helst. Eftersom juridiken lever i stora och små sammanhang, hela tiden och överallt blir mina blogginlägg en spegling av vårt annonsörklimat och hur det påverkar oss som konsumenter och näringsidkare. Hur det påverkar vår demokrati och samhället i stort.

 Tommy Perlhamre


Tommy Perlhamre

Digital rådgivare
Jag är en av Sveriges Annonsörers två digitala rådgivare. Efter snart 15 år i den digitala marknadsföringsbranschen har jag samlat på mig en hel del insikter, erfarenhet och kunskap kring hur man genomför lönsam marknadsföring i och med hjälp av digitala kanaler. Jag kommer att blogga om vikten av att säkerställa att man har det mest grundläggande på plats innan man hoppar på nya hippa trender och att man kommer otroligt långt med sitt eget sunda förnuft när det gäller digital marknadsföring.