Barncancerfonden x Branding 2.0
Laddar Karta...
Datum/tid
2020/08/27 08:45-10:00
Plats
Digitalt & på Klara Östra Kyrkogata 2B, Stockholm
Kategori

Hör Barncancerfonden och Garbergs berätta om hur satsningar på långsiktig varumärkesstrategi leder till stark varumärkespositionering och hög effekt på insamling trots utmanande tider och hög konkurrens.

Föreläsningen visar samtidigt hur en nyskapande, kreativ och inte minst datadriven kommunikationsstrategi kan skapa möjligheter på kort såväl som lång sikt.

Under seminariet kommer du få höra mer om konkreta aktiveringar som visar på kreativitet och långsiktighet:

  • Hur man integrerar kommunikationsstrategin i business
  • Hur en varumärkesstrategi och ett kommunikationskoncept skapar ett fundament för såväl köpta, som egna & förtjänade medier
  • Hur kreativitet kan skapa stora möjligheter kring insamling och varumärkeskännedom

Välkommen!

Om Föreläsarna

Johnny Federley Kroneld, Marknadsansvarig på Barncancerfonden och leder där marknadsteamet som fokuserar på kommunikativ effekt samt aktivering av samtliga kanaler (köpta, ägda och förtjänade). Johnny har tidigare arbetat som marknadsansvarig på HP, digital marknadschef på Coca-Cola samt har lång erfarenhet av styrelsearbete och är styrelseordförande på bl a RFSL Insamlingsstiftelse.

Mehrnaz Bejne, är VD på Garbergs, projektledare och strategiskt ansvarig i arbetsgruppen som tagit fram Barncancerfondens långsiktiga kommunikationskoncept ”Barn och cancer hör inte ihop”. Hon har tidigare arbetat som planner och projektledare på bland andra Lowe Brindfors och Forsman&Bodenfors.

Anne Leach Bergsten, Varumärkesansvarig på Barncancerfonden och leder inhouse-teamet som producerar och/eller leder de marknadskommunikativa insatserna i syfte att stärka varumärket Barncancerfonden och på så sätt öka insamlingen. Anne har lång erfarenhet inom kommunikation, bland annat  som projektledare på reklambyrå samt som marknadschef inom IT med fokus på CRM.

Om seminariet

Vi planerar att genomföra seminariet på vårt kontor på Klara Östra Kyrkogata 2B (max 10 personer på plats att vara med på plats). Vi följer FHM riktlinjer och antalet personer på plats i våra lokaler kan komma att justeras.

Du har även möjlighet att ansluta via Zoom och vara med digitalt då seminariet även kommer livesändas via Zoom. Länk till Zoom kommer skickas ut dagen innan.

Anmälningsvillkor

Det här seminariet är exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Om du får förhinder kan anmälan överlåtas till annan person inom samma företag. Eventuell avanmälan måste göras senast 24 timmar innan seminarietillfället, i annat fall debiteras medlemmar en ”no-show”-avgift på 300 kronor ex. moms. Du avanmäler dig genom att mejla till info@annons.se​.

 

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverksseminarier/inbjudningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

 

Vid anmälan, välj om du vill:

  • Delta digitalt via Zoom
  • Delta på plats hos Sveriges Annonsörer (max 10 personer i våra lokaler) :: FULLBOKAT

Boka event

BiljettypPlatser
Medlem (delta digitalt via Zoom)