Google: The messy middle - lär dig mer om den digitala köpprocessen
Laddar Karta...
Datum/tid
2021/04/15 09:00-10:00
Plats
Webinar/Digital träff, Stockholm
Kategori

Google delar med sig av sin senaste research på området – The Messy Middle – där man har studerat flera hundratusen inköpsresor för att lära sig hur man som marknadsförare och varumärkesägare bättre kan hålla sig ”in mind” och inte förlora kunder genom den alltmer komplexa ”consideration fasen”.

Ju mer information vi har tillgång till och snabbt kan söka efter, desto mer komplicerade köpbeslutsprocesser får vi inom många produktkategorier. Vad som händer i början av en beslutsprocess – med långsiktigt varumärkesbyggande/awareness, och i slutet – med säljdrivande, konvertering och köp, är tydligt och enkelt att förstå. Men däremellan blir det lätt rätt rörigt, och är allt annat än linjära processer.

Nu har du möjlighet att höra Carl Wåreus på Google berätta om den rykande färska research där man har studerat den svenska marknaden och de svenska konsumenternas köpprocesser.

Det kommer finnas bra med tid att ställa frågor till Google och hur du som köpare bör tänka och agera.

 

 

 

 

 

 

Redan nu har du möjlighet att ta del av den internationella undersökningen här.

Om Talarna

Carl Wåreus, Head of Domestic Clients, Agencies & Partners på Google

Hanna Riberdahl, vd Sveriges Annonsörer

Träffen är digital på Google Meet och vi börjar kl 09.00 och slutar senast 10.00. Länk skickas ut till alla anmälda senast dagen innan och ca 5 minuter före start öppnar vi upp eventet.

Anmälningsvillkor
Våra webinar är exklusiva och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Om du får förhinder kan anmälan överlåtas till annan person inom samma företag.

 

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverksseminarier/inbjudningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

 

Boka event