Learning Lunch: Marknadsrapporten 2020 - så investerar, agerar och resonerar marknadsförare i Sverige
Laddar Karta...
Datum/tid
2020/09/22 12:00-13:00
Plats
Webinar/Digital träff, Stockholm

I år har vi genomfört en helt ny undersökning, där vi frågat medlemmar om deras planer och budgetfördelning inför kommande år, vilka utmaningar och hot de ser, samt vad de tänker om framtiden. Några av huvudinsikterna i rapporten presenterar vi under den här Learning Lunch timmen. 

Visste du till exempel att:

  • 4 av 10 av våra medlemmar kommer minska sina marknadsinvesteringar i år och att 37 % kommer öka sina investeringar i egna kanaler?
  • våra medlemmar planerar att fortsätta lägga ännu mer i digitala medier
  • vilka av de traditionella medierna som visar en positiv nettoökning och vilka egna kanaler där investeringarna ökar mest?
  • vilka som är våra medlemmars största utmaningar och vilka är de största hoten om man frågar dem?
  • hur våra medlemmar ser på balansen mellan kreativitet och data?

 

Vill du veta mer om våra medlemmars, marknadsförarnas syn på budget, kanalval, utmaningar, hot, trender, synen på svenska medier vs utländska, effektfrågan, byråsamarbeten och en del andra tankar. Välkommen till vår Learning Lunch där vår vd Hanna Riberdahl och vår medieexpert Peter Mackhé berättar mer om resultatet från Marknadsrapporten 2020.

 

Välkommen!

 

Föreläsare
Hanna Riberdahl, vd Sveriges Annonsörer
Peter Mackhé, medieexpert Sveriges Annonsörer

Om Learning Lunch konceptet
Learning Lunch är konceptet för dig som vill få ut lite extra av din lunch, vi bjuder på aktuella studier/rapporter/undersökningar samtidigt som du äter lunch. Learning Lunch träffarna är exklusiva och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer.

Anmäl dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverksseminarier/inbjudningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.