Marknadskommunikation har aldrig varit viktigare – så håller du fanan högt i krisen
Laddar Karta...
Datum/tid
2020/06/10 14:00-15:00
Plats
Webinar/Digital träff, Stockholm
Kategori

Kommunikationsexperterna Arvid Axland och Mats Rönne delar med sig av sina bästa tips hur man kommunicerar i kristider. De går också igenom modeller och argument för att få med sig företagets ledning på att satsa på marknadskommunikation.

Den ekonomiska krisen i Covid-19s fotspår slår hårt mot marknadsförare i nästan alla branscher. Är det verkligen rimligt att det är så?

Det finns tydliga affärsmässiga argument att hålla kommunikationsfanan högt i dessa tider, och ser du till att göra det på rätt sätt kan du öka både kundnöjdhet och marknadsandel.

 

  • Vad gör vi för att försvara vår roll och våra marknadsinvesteringar?
  • Hur ska vi kommunicera framgångsrikt när det krisar?
  • Och vad krävs för att övertyga chefen?

 

Just nu har vi ställt om alla våra event till digitalt. Det här webinaret sker via Zoom och är exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Vi börjar kl 14:00 och slutar senast 15:00 onsdag 10/6.

Välkommen!

 

Om Föreläsarna

 

 

 

 


Arvid Axland
är föreläsare och rådgivare inom marknadskommunikation. Han är grundare av Pool kommunikationsbyrå och författare till boken Jakten på känslan – konsten att skapa meningsfulla upplevelser. Arvid har även varit en högt uppskattad föreläsare på Sveriges Annonsörers inspirationsdagar AdDay 20017 och 2018.

Mats Rönne, har närmare 30 års erfarenhet av varumärken och marknadsföring. Han har bland bland annat varit varumärkeschef på Ericsson och Electrolux, marknadschef på Skanska och Readly samt haft olika strateg- och chefsroller på byråsidan. Han var med och grundade 100-wattaren och har även hunnit med att vara ordförande i Sveriges Annonsörers styrelse och rådgivare i effektfrågor för Sveriges Annonsörers medlemmar.

 

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverksseminarier/inbjudningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Anmäl dig här