Rättvisaren 2020 – Brand Identity
Laddar Karta...
Datum/tid
2021/02/03 11:30-12:30
Plats
Webinar/Digital träff, Stockholm

Rapporten av Mediekompaniet och Kantar Sifo tittar på vilka som representeras i svensk reklam.

Under hösten 2020 släpptes den uppmärksammade studien som skildrar hur människor avbildas och representeras i svensk reklam.

Key Takeaways:

  • Hur skildras män, kvinnor och olika åldersgrupper i reklamen?
  • Avbildar reklamen samhället och/eller förstärker förlegade stereotyper?
  • Kvinnor passar bäst i hemmet – enligt reklamen. Varför?
  • Strategier till hur man bäst kan uppnå normkreativ reklam

Citat Ricki Rebecka Petrini, marknads- och kommunikationschef, Mediekompaniet

”Vi vill med studien skapa högre medvetande, samsyn och förståelse om hur vi porträtterar människor i reklam. Genom att lyfta fram strukturerna som utgör svensk reklam och representationen inom olika kategorier, kan vi öka förståelsen hos annonsörer, annonsproducenter och allmänhet om hur representationen ser ut i annonser.”

Välkommen!

Rättvisaren 2020

Om Föreläsaren

Ricki Rebecka Petrini, marknads- och kommunikationschef, Mediekompaniet.

Anmäl dig här

Anmälningsvillkor
Det här webinariet är exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Efter anmälan får du en bekräftelse med din unika länk till Zoom. Om du får förhinder kan anmälan överlåtas till annan person inom samma företag. Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på info@annons.se​.

Alla våra aktuella webinar hittar du här på annons.se

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverksseminarier/inbjudningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.