Vi syr ihop en hel- eller halvdag som passar just era behov
Det ställs allt större krav på dagens marknadsförare. Som annonsör ska man kunna mycket om mycket och ha koll på det mesta. Att gå på seminarier och utbildningar löpande är bra sätt att hålla sig a jour med det senaste. Men, när du vill säkerställa att kompetensen på hela avdelningen är uppdaterad, så kan det vara en god idé att boka en företagsanpassad utbildning.
Eftersom vi skräddarsyr innehållet efter era behov och utmaningar så får ni ut det mesta och bästa av kursen. I dagsläget erbjuder vi företagsanpassade utbildningar inom byråval och byråsamarbeten, digital marknadsföring och marknadsjuridik.
Reklam- och marknadsjuridik
Har ni rätt juridiska kompetens på marknadsavdelningen?
Som beställare av marknadsföring är det alltid du som har det slutgiltiga ansvaret för utformning och innehåll. Ett juridiskt snedsteg kan bli kostsamt för företaget.
Att ha koll på vilka lagar och regler som gäller kan vara en väl värd investering. Nu har du möjlighet att samla hela din marknadsavdelning för en skräddarsydd utbildning med Sveriges Annonsörers förbundsjurister Tobias Eltell och Niklas Briselius.
Tillsammans med er tar de fram en utbildning som motsvarar era önskemål och behov. Förslag på utbildningsområden:
- Juridik i den digitala världen
- GDPR
- Upphovsrätt
- Tävlingar och köperbjudanden
- Regler för just er bransch - exempelvis alkoholreklam
Läs mer om den marknadsjuridiska utbildningen
Digital marknadsföring
Vill du säkerställa din kompetens inom digital marknadsföring?
Sveriges Annonsörers digitala rådgivare Tommy Perlhamre, Daniel Ekbladh och Maria Wimnell erbjuder företagsanpassade utbildningar för dig och dina kollegor inom en rad områden.
Sveriges företag investerar idag 40 procent av sina medieinvesteringar på digital och mobil marknadsföring och personalens digitala kompetens är avgörande för hur bra effekt man får på sina investeringar. Så boka er utbildning i dag och maxa era digitala investeringar i morgon.
Välj mellan hel- eller halvdag och exempelvis områden som:
- Google analytics
- Digital kampanjstrategi
- Digital strategi
Läs mer om de digitala utbildningarna här
Byråsamarbeten
Vill du bli en bättre köpare av marknadskommunikation och bli byråns bästa kund?
Vår byråvalsexpert, Max Apéria har erfarenheter som både köpare och säljare av kommunikation, och framförallt från sina tio år som rådgivare för Sveriges Annonsörers medlemmar.
Välj mellan ett upplägg på en halv eller en heldag där vi arbetar med delar som exempelvis:
- Byråsamarbete
- Ansvarsfördelning
- Briefarbete: syfte, innehåll och genomförande
- Utvärderingar av idé, kampanj och samarbete
Läs mer om utbildningar inom byråval och samarbeten