Alla verktyg


Effektsystemet 600x300

Effektsystemet

I den ständigt växande djungeln av KPI:er är det lätt att tappa fokus på målet och blanda ihop effekt med…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Snack om effekt Analys

Snacka om effekt – Analys

Som en del av Effektinitiativet har vi på Sveriges Annonsörer tagit fram guiden Snacka om Effekt!. Syftet är att sprida kunskap och väcka diskussion kring effekt samt ge konkret vägledning till dig som vill få ut mer av din marknadsföring. En bra analys är grunden för en bra strategi. I

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Snacka om effekt Strategi

Snacka om effekt – Strategi

Som en del av Effektinitiativet har vi på Sveriges Annonsörer tagit fram guiden Snacka om Effekt! Strategi. Syftet är att sprida kunskap och väcka diskussion kring effekt samt ge konkret vägledning till dig som vill få ut mer av din marknadsföring. En bra strategi ger effekt och skapar resultat. I

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Kvartalsrapport Medietrender Q1 2021

Kvartalsrapport Medietrender Q1 2021

Annonsinvesteringarna hämtar sig snabbare än någonsin. Siffrorna från IRM visar på en historiskt snabb återhämtning av reklaminvesteringarna under Q1 2021.…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Reklamens roll i samhället Q121

Allmänheten om reklam Q1 2021

Reklamens roll i samhället Många kan tänka sig mer reklam mot billigare priser – men acceptansen varierar stort beroende på…

Läs mer
Influencer guide

Podinar: Marknadsförarens guide till influencer marketing – del 4 juridik

Sveriges Annonsörers podinar I den fjärde och sista delen har vi bjudit in Maja Rogemyr och Charlotte Söderlund som är…

Läs mer
Verksamhetsberättelse 2020

Sveriges Annonsörers Verksamhetsberättelse 2020

2020 – året då vi ställde om dubbelt upp I slutet av 2019 beslutades det om en nystrategi för Sveriges…

Läs mer
Marknadsförrarens guide till influencer marketing

Podinar: Marknadsförarens guide till influencer marketing – del 3 effekt

Sveriges Annonsörers podinar I en ny podinarserie från Sveriges Annonsörer kommer vi i fyra avsnitt djupdyka i influencer marketing tillsammans…

Läs mer
Marknadsförrarens guide till influencer marketing

Podinar: Marknadsförarens guide till influencer marketing – del 2 etik & ansvar

Sveriges Annonsörers podinar I en ny podinarserie från Sveriges Annonsörer kommer vi i fyra avsnitt djupdyka i influencer marketing tillsammans…

Läs mer
Årsrapport Medietrender Sverige 2020

Årsrapport Medietrender Sverige 2020

Sverige har en lång tradition av transparens på mediemarknaden där de olika medieaktörernas siffror redovisas så att annonsörer och mediebyråer…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN

Podinar: Media Audit Guide

Sveriges Annonsörers podinar Se och hör vår medieexpert Peter Mackhé och byrårådgivare Christina Wihlner Lentell på Engage Marketing prata om…

Läs mer
Media Audit Guide

Media Audit Guide

Vad krävs av aktörer som verkar inom mediebranschen för att de ska kunna utföra sina tjänster på ett säkert och…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
1 2 3 7
Till toppen