Alla verktyg


Varumärke i obalans

Varumärkesbyggande i obalans

En rapport om svenska företagsledningars syn på marknadsföring som bygger starka varumärken och lönsam tillväxt Åtta av tio företagsledare anser…

Läs mer
Kvartalsrapport Medietrender Q2 2021

Kvartalsrapport Medietrender Q2 2021

Reklammarknaden återhämtade sig rekordsnabbt under andra kvartalet Coronapandemin slog stenhårt mot reklam- och mediebranschen. Investeringarna störtdök och vi såg ett…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Allmänheten om reklam Q2 2021

Allmänheten om reklam Q2 2021

Reklamens roll i samhället Färre svenskar negativa till reklam, visar ny undersökning från Novus/Sveriges Annonsörer Varannan svensk (49%) är negativ…

Läs mer
Effektsystemet 600x300

Effektsystemet

I den ständigt växande djungeln av KPI:er är det lätt att tappa fokus på målet och blanda ihop effekt med…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Snack om effekt Analys

Snacka om effekt – Analys

Som en del av Effektinitiativet har vi på Sveriges Annonsörer tagit fram guiden Snacka om Effekt!. Syftet är att sprida kunskap och väcka diskussion kring effekt samt ge konkret vägledning till dig som vill få ut mer av din marknadsföring. En bra analys är grunden för en bra strategi. I

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Snacka om effekt Strategi

Snacka om effekt – Strategi

Som en del av Effektinitiativet har vi på Sveriges Annonsörer tagit fram guiden Snacka om Effekt! Strategi. Syftet är att sprida kunskap och väcka diskussion kring effekt samt ge konkret