Alla verktyg


Corona

Corona Effect on Swedish Brands – a survey by The Association of Swedish Advertisers

What effect does the Corona pandemic have on Swedish marketing investments? Our first survey among our members gives you a…

Läs mer
Corona

Coronapåverkan hos svenska varumärken – en kartläggning av Sveriges Annonsörer

Hur påverkas marknadsinvesteringarna av coronakrisen? Vår nya rapport, som sammanfattar svar från ett stort antal medlemsföretag, ger en viktig lägesbild.…

Läs mer

CMO stödlinje i coronatider

Corona-pandemin påverkar oss alla. Den väcker oro och frågor och skapar behov av akuta åtgärder som får stor påverkan på…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
ALKOHOLREKLAMENS EFFEKTER

Alkoholreklamens effekter

På uppdrag av Sveriges Annonsörer har Novus gjort en undersökning om svenska folkets alkoholvanor.  Undersökningen är genomförd via webbintervjuer i Novus…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Deloitte rapport

2020 Global Marketing Trends

Deloitte har genomfört en global studie där sju nyckeltrender inom marknadsföring identifierades. Trender som de flesta företag kommer behöva fokusera…

Läs mer
Guide to influencer marketing

Guide till framgångsrik influencer marketing

Den här checklistan är en vägledning för dig som funderar på att inleda ett influencer-samarbete som en del i din…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Guide digital advertising

Guide digital annonsering

Få större effekt av dina digitala investeringar med hjälp av vår guide för digital annonsering. Digitala annonsmarknaden står för 20…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Material från WFA

Bridging the gap between marketing and policy

Towards greater collaboration and alignment to help companies meet changing consumer expectations. The 2019 Edelman Trust Barometer shows that society…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Material från WFA

Putting People First

Eighty percent of companies believe they deliver great experiences according to Bain & Company. But only 8% of consumers agree.…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Material från WFA

GDPR Guide for Marketers

Five things every brand owner should know about the General Data Protection Regulation, av WFA World Federation of Advertisers. Ladda…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN

8 steg till bättre digital annonsering

WFA – World Federation of Advertisers – har tagit fram åtta viktiga checkpunkter som du bör tänka på när du…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Material från WFA

Global Media Charter

Advertisers’ principles for partnership in the digital media advertising ecosystem Co-created by WFA members including both corporate global advertisers and…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN