Alla verktyg


Facebookundersökning bland Sveriges Annonsörers medlemmar

Facebookundersökning bland Sveriges Annonsörers medlemmar Under våren 2018 avslöjades att företaget Cambridge Analytica samlat in personlig information om miljoner Facebook-användare.…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN

Poddindex årsrapport 2018

Poddindex drivs av Sveriges Annonsörer tillsammans med Sveriges Radio, Acast, Bauer Media och Nent. Vi har tagit fram vår första…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Allmänheten om poddar

Allmänheten om poddar

En undersökning i samarbete med Novus om svenskarnas poddlyssnande. Från 9 maj 2019 Nya podcasts tillkommer dagligen och allt fler…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Pitchrekommendation

Pitchrekommendation

Rekommendation avseende pitcher. Dessa rekommendationer är avsedda för uppdragsgivaren när denna i en upphandling (pitch) ska hitta en ny kommunikationsbyrå…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Rekommendation Tolkningsråd för barnreklamförbudet i TV

Tolkningsråd för barnreklamförbudet i TV

”Tolkningsråd för barnreklamförbudet i tv” är framtagna av Näringslivets Delegation för Marknadsrätt (NDM) och Konsumentverket. Annonsörföreningen är medlemmar i NDM…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Guide digital advertising

Guide to Digital Advertising, in brief.

English version , in brief, a one-page. The digital advertising market in Sweden is worth about # SEK 20 billion…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Guide digital advertising

Snabbguide Digital Annonsering, en sida

Den digitala annonsmarknaden står för 20 miljarder kronor i Sverige vilket är mer än hälften av de totala medieinvesteringarna. Att…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Guide digital advertising

Guide to Digital Advertising

English version. The digital advertising market in Sweden is worth about # SEK 20 billion — that counts for more…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Mall pressrelease

Mall pressrelease

En bra pressrelease är värd sin vikt i guld. Vi har satt ihop en guide för att underlätta ditt arbete.…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Digital Maturity Benchmark

Digital Maturity Benchmark

Ett unikt verktyg för att mäta er digitala mognad och visa vägen framåt. Verktyget är skapat av Google och Boston…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN

2018 års mest omnämnda varumärken i svenska redaktionella medier.

För tredje året i rad gör Sveriges Annonsörer i samarbete med M-Brain en undersökning om Sveriges mest omnämnda varumärken. I…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Guide för effektredovisning

Guide för effektredovisning

Det finns ingen fast formel för hur man bäst redovisar effekten som kommunikationen har åstadkommit. Men det finns en del…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN