Guider


Effektsystemet 600x300

Effektsystemet

I den ständigt växande djungeln av KPI:er är det lätt att tappa fokus på målet och blanda ihop effekt med…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Snack om effekt Analys

Snacka om effekt – Analys

Som en del av Effektinitiativet har vi på Sveriges Annonsörer tagit fram guiden Snacka om Effekt!. Syftet är att sprida kunskap och väcka diskussion kring effekt samt ge konkret vägledning till dig som vill få ut mer av din marknadsföring. En bra analys är grunden för en bra strategi. I

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Snacka om effekt Strategi

Snacka om effekt – Strategi

Som en del av Effektinitiativet har vi på Sveriges Annonsörer tagit fram guiden Snacka om Effekt! Strategi. Syftet är att sprida kunskap och väcka diskussion kring effekt samt ge konkret vägledning till dig som vill få ut mer av din marknadsföring. En bra strategi ger effekt och skapar resultat. I

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Webinar

Brand safety och vikten av att synas i rätt annonsmiljö

Sveriges Annonsörers webinar Hör Mattias Spetz på Channel Factory berätta om vikten av att digitala annonser syns i rätt miljö och hur det direkt påverkar varumärket om annonserna hamnar bredvid olämpligt eller olagligt innehåll. Vikten av att synas i en säker annonsmiljö har kanske aldrig varit så viktig som nu.

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Webinar

Sveriges Annonsörer pratar om 3e-parts cookies

Sveriges Annonsörer i paneldiskussion om 3-parts cookies och cookiedöden. Hör vår medieexpert Peter Mackhé och Michael Grimborg från vår styrelse när de gästade Schibsted Retail Hour den 6 maj 2021. Här kan du se hela programmet, ca 40 minuter in i sändningen kommer paneldiskussionen där Peter och Michael deltar.  

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Media Audit Guide

Media Audit Guide

Vad krävs av aktörer som verkar inom mediebranschen för att de ska kunna utföra sina tjänster på ett säkert och…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN

Skapa bra innehåll på YouTube

            Här hittar du massor av tips hur du bäst planerar, skapar innehåll, producerar och…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN

Marknadsförarens guide till influencer marketing

– fakta, lärdomar och juridisk vägledning Influencer marketing är större än någonsin och investeringarna ökar i snabb takt. Vi ser…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Material från WFA

Marketer Approach to Diversity and Inclusion

En guide från vår moderorganisation WFA In 2018, WFA released A Guide to Progressive Gender Portrayals in Advertising, detailing how brands can combat harmful gender stereotypes in their creative. As the natural extension of that work, we must continue thinking beyond gender to encapsulate all forms of diversity. This 2020

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Let's Talk Effectiveness

Let’s Talk Effectiveness!

As part of our Effect Initiative we have produced the guide Let's Talk Effectiveness!. The purpose of the guide is…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Material från WFA

Data Ethics – The Rise of Morality in Tech

En guide från vår moderorganisation WFA Data Ethics – The Rise of Morality in Technology sets out what marketers need…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Guiden Snacka om effekt!

Snacka om effekt!

– En guide till hur du får ut mer av din marknadsföring Som en del av Effektinitiativet har vi på…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Till toppen