Marknadsinsikter


Hur man tar varumärket genom turbulens och in i framtiden

Hur man tar varumärket genom turbulens och in i framtiden

Stora marknadsomvälvningar har tre stadier. Men utvecklingen är inte densamma överallt samtidigt. Företag som vill stå starka efter turbulensen bör…

Läs mer
Låt reklamen vara en ljusglimt

Låt reklamen vara en ljusglimt

Hellre samma reklam som vanligt, än Corona-anpassad ”Vi finns här för dig”. Det är konsumenternas bestämda uppfattning. Ska det finnas…

Läs mer
Framtidsmöjligheter för inhousebyrån

Framtidsmöjligheter för inhousebyrån

Dagens inhousebyråer är inte bara produktionsenheter för taktisk reklam, utan är i många fall inblandade i allt från produktdesign till…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Så agerar konsumenterna i coronakrisen

Så agerar konsumenterna i coronakrisen

Svenska konsumenter drog snabbt och hårt i handbromsen när Covid-19 fick fäste också här. Konsumtionen stannade av betydligt mer än…

Läs mer
I coronatider är högerhjärnan än viktigare

I coronatider är högerhjärnan än viktigare

I dagens pressade och osäkra tider är det extra klokt att kommunicera med empati, värme och humor i sin reklam.…

Läs mer

Morgondagens marknadschef håller i taktpinnen

Kunskap genom ständigt lärande och inspiration från andra områden kommer att spela stor roll för morgondagens marknadsförare. Marknadschefen måste samla…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Lärdomar från finanskrisen

Lärdomar från finanskrisen

Finanskrisen innebar stora prövningar för företag och varumärken och det finns en hel del lärdomar därifrån som vi kan ha…

Läs mer

Förpackningens roll allt viktigare

Design blir ett allt viktigare konkurrensmedel. Mycket av kommunikationen med konsumenten sker via förpackningen. Genom den grafiska formen, informationen eller…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Så blev de bästa bäst

Så blev de bästa bäst

Det finns en del tydliga likheter i tänkesätt och arbetsmetoder hos de företag som varit mest framgångsrika i de stora…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN

Konsumenter vill fortsätta se reklam

De flesta konsumenter tycker att företagen ska fortsätta göra reklam, trots Corona-tiderna, visar en färsk, internationell undersökning från Kantar. Men…

Läs mer
Aldrig gör budgeten så stor nytta som nu

Aldrig gör budgeten så stor nytta som nu

Det är mycket som är ovisst i denna tid av pandemi och växande ekonomiska problem. Men ett vet vi helt…

Läs mer
Av ”idag” förstår vi ”i morgon”

Av ”idag” förstår vi ”i morgon”

De flesta företag försöker räkna ut hur framtiden ska se ut, för att försäkra sig om framtida framgångar. Men många…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN