Marknadsinsikter
Bli marknadsledare på den marknad du själv definierat
Kampen om första platsen på marknaden är hård i alla branscher och kategorier. Få har tillräckliga muskler för att vinna.…
Läs merDen här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.
LOGGA INDagligvarusektorn blickar framåt
Dagligvarumarknaden har påverkats rejält av Corona-pandemin. Vissa förändringar kommer att hänga kvar länge. Men en hel del kommer också att…
Läs merSå lönsam är kreativitet
Cannes Lions, 100-wattaren och andra reklam- och kommunikationstävlingar har visat otaliga exempel på hur kreativitet skapar effekt. McKinsey har studerat…
Läs merDen här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.
LOGGA INEngagemang och hållbarhet blir bara viktigare
Även om Corona varit huvudfokus under det senaste året har inte konsumenternas krav på varumärkens ansvar för mångfald och hållbarhet…
Läs merSå kan marknad komma upp på spåret igen
Marknadsavdelningens värdeskapande roll har minskat, visar undersökningar. Finansavdelningarna har under senare år tagit över en hel del av ansvaret för…
Läs merKomplettera verktygslådan inför 2021
Ingen kunde förutse hur omvälvande 2020 skulle bli. Många planer kastades omkull, nya kom istället. Spåren av det år som…
Läs merDen här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.
LOGGA INÖka räckvidden och minska reklamtröttheten
Man måste inte jaga konsumenter med reklam på alla digitala plattformar tills de blir så less att de blockerar alla…
Läs merVarumärkets roll central även i e-handeln
Allt fler handlar mer och mer på digitala plattformar. Det har gjort det extra tydligt hur viktigt det är med…
Läs merMars bygger kultur kring effekt
Genom att lära av sina med- och motgångar får man ovärderlig kunskap för fortsatt arbete. Så arbetar Mars och har…
Läs merVi måste jobba med både och
Vid EFFDay i förra veckan handlade en av programpunkterna om den svåra konsten att balansera eller betydelsen av OCH-ism. Det…
Läs merBygg en bro från ord till handling
Allt fler konsumenter säger att de väljer företag som delar deras värderingar. Men det finns rejäla gap mellan de värderingar…
Läs merDen här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.
LOGGA INGemenskap och empati viktigt för världens mest värdefulla varumärken
Sällan är ett starkt varumärke så värdefullt som i oroliga tider. Det finns många bevis på det. Det senaste är…
Läs mer