Marknadsinsikter


Öka räckvidden och minska reklamtröttheten

Man måste inte jaga konsumenter med reklam på alla digitala plattformar tills de blir så less att de blockerar alla…

Läs mer
Varumärkets roll central även i e-handeln

Varumärkets roll central även i e-handeln

Allt fler handlar mer och mer på digitala plattformar. Det har gjort det extra tydligt hur viktigt det är med…

Läs mer
Mars bygger kultur kring effekt

Mars bygger kultur kring effekt

Genom att lära av sina med- och motgångar får man ovärderlig kunskap för fortsatt arbete. Så arbetar Mars och har…

Läs mer
Vi måste arbeta med både och

Vi måste jobba med både och

Vid EFFDay i förra veckan handlade en av programpunkterna om den svåra konsten att balansera eller betydelsen av OCH-ism. Det…

Läs mer
Bygg en bro från ord till handling

Bygg en bro från ord till handling

Allt fler konsumenter säger att de väljer företag som delar deras värderingar. Men det finns rejäla gap mellan de värderingar…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Gemenskap och empati viktigt för världens mest värdefulla varumärken

Gemenskap och empati viktigt för världens mest värdefulla varumärken

Sällan är ett starkt varumärke så värdefullt som i oroliga tider. Det finns många bevis på det. Det senaste är…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Marknadsförarnas tuffa vardag

Marknadsförarnas tuffa vardag

Marknadsföringens roll blir allt viktigare. Men det är inte lätt att vara marknadschef idag. Splittrade organisationer, otydliga mål, en uppsjö…

Läs mer
Guldkorn från årets Effectiveness Award-vinnare

Guldkorn från årets Effectiveness Award-vinnare

För ett par veckor sedan delades IPA Effectiveness Awards 2020 ut. Den stora, internationella ”100-wattstävlingen” som äger rum vartannat år.…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Glöm inte högerhjärnan online!

Glöm inte högerhjärnan online!

Det är lika viktigt att nå den högra hjärnhalvan för den som annonserar i digitala kanaler som på alla andra…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN

Tv-reklam signalerar framgång och förtroende

Reklam i tv skapar betydligt starkare känslor av kvalitet och popularitet jämfört med reklam i sociala medier, enligt nya brittiska…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
HUr blir det starkaste så starka?

Hur blir de starkaste så starka?

Ett starkt varumärke är en bra grundförutsättning för ökad försäljning och förbättrad lönsamhet. Det starka varumärket är både välkänt och…

Läs mer
Marknadsförare prioriterar fel

Marknadsförare prioriterar fel

Många marknadsförare övervärderar mediemix och fördelningen mellan varumärkesreklam och performance för att maximera förutsättningarna för effekt. Samtidigt undervärderar de varumärkesstorlek…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
1 2 3 7
Till toppen