Marknadsinsikter


Stämmer er bild med verkligheten?

Stämmer er bild med verkligheten?

Många företag formulerar stolta värderingar och varumärkeslöften på hemsidan. Men stämmer dessa värdeord med verkligheten? Hänger arbetsgivarvarumärket, företagsvarumärket och kulturvarumärket…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Framtiden är motsägelsefull

Framtiden är motsägelsefull

Många företag verkar ha ”tagit det säkra före det osäkra” och hushållat extra noga med resurserna under krisåret 2020. Men…

Läs mer
När pris pressas och volym går upp, går värdet ner

När pris pressas och volym går upp, går värdet ner

Reklamtröttheten ökar stadigt. Inte minst gäller det på digitala plattformar och i tv. En orsak till det växande motståndet är…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Ta stegen till bättre effekt

Ta stegen till bättre effekt

Om man inte har tydliga definitioner på vilka effekter man vill nå med sin kommunikation är det ju inte så…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN

Barncancerfondens lyckosamma särskrivning

Orden ”barn” och ”cancer” borde vara omöjliga att förena i ett ord. Den insikten la grunden för den varumärkes- och…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Så ger svensk reklam bäst effekt

Så ger svensk reklam bäst effekt

För första gången finns nu en vetenskaplig studie över vad som utmärker den svenska reklam som gett mest effekt. En…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Share of Search ger svar på nya frågor

Share of Search ger svar på nya frågor

Hur ska man kunna mäta Share of Voice, när så mycket sker på nätet och inte alltid i de miljöer…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Djup klyfta mellan marknadsförare och vanligt folk

Djup klyfta mellan marknadsförare och vanligt folk

Marknadsförare och kommunikatörer känner sina målgrupper sämre än de anar. De tror att folk i allmänhet har samma strävan och…

Läs mer
Starka varumärken behåller styrkan

Starka varumärken behåller styrkan

Världens mest värdefulla varumärken ökar i värde, trots Coronakris och turbulens på marknaden. Det visar årets upplaga av BrandZ 100,…

Läs mer

Ju fler små kunder, desto bättre

För att växa och öka lönsamheten är det viktigare att många små kunder känner till varumärket och köper det emellanåt,…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Så ökar möjligheterna att göra bra kommunikation

Så ökar möjligheterna att göra bra kommunikation

Coronapandemin har gjort marknadschefens jobb svårare, bland annat genom kraftigt krympta budgetar. Samtidigt vet vi att det aldrig är viktigare…

Läs mer
Känner du dina konsumenter?

Känner du dina konsumenter?

DLF:s och GfK:s nya rapport om konsumentprofiler kan tjäna som inspiration för produktutvecklare och marknadsförare inom FMCG. Inte minst i…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
1 2 3 5
Till toppen