Marknadsinsikter


Marknadsförarnas tuffa vardag

Marknadsförarnas tuffa vardag

Marknadsföringens roll blir allt viktigare. Men det är inte lätt att vara marknadschef idag. Splittrade organisationer, otydliga mål, en uppsjö…

Läs mer
Guldkorn från årets Effectiveness Award-vinnare

Guldkorn från årets Effectiveness Award-vinnare

För ett par veckor sedan delades IPA Effectiveness Awards 2020 ut. Den stora, internationella ”100-wattstävlingen” som äger rum vartannat år.…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Glöm inte högerhjärnan online!

Glöm inte högerhjärnan online!

Det är lika viktigt att nå den högra hjärnhalvan för den som annonserar i digitala kanaler som på alla andra…

Läs mer

Tv-reklam signalerar framgång och förtroende

Reklam i tv skapar betydligt starkare känslor av kvalitet och popularitet jämfört med reklam i sociala medier, enligt nya brittiska…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
HUr blir det starkaste så starka?

Hur blir de starkaste så starka?

Ett starkt varumärke är en bra grundförutsättning för ökad försäljning och förbättrad lönsamhet. Det starka varumärket är både välkänt och…

Läs mer
Marknadsförare prioriterar fel

Marknadsförare prioriterar fel

Många marknadsförare övervärderar mediemix och fördelningen mellan varumärkesreklam och performance för att maximera förutsättningarna för effekt. Samtidigt undervärderar de varumärkesstorlek…

Läs mer
Så bygger man ett starkt företagsvarumärke

Så bygger man ett starkt företagsvarumärke

Det är svårare att bygga ett starkt varumärke för ett helt företag än för enskilda produkter. Men ett starkt företagsvarumärke…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Svensk reklam begränsar sina möjligheter

Svensk reklam begränsar sina möjligheter

Ska man tro reklamen, består den svenska marknaden främst av unga, smala, vita och heteronormativa. Könsrollerna är i stort sett…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Marknadsförare och mediehus tjänar mer på mindre adtech

Marknadsförare och mediehus tjänar mer på mindre adtech

Stora summor investeras i olika former av adtech. Men mycket av dessa pengar är mer eller mindre bortkastade. Annonsörer får…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Stämmer er bild med verkligheten?

Stämmer er bild med verkligheten?

Många företag formulerar stolta värderingar och varumärkeslöften på hemsidan. Men stämmer dessa värdeord med verkligheten? Hänger arbetsgivarvarumärket, företagsvarumärket och kulturvarumärket…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Framtiden är motsägelsefull

Framtiden är motsägelsefull

Många företag verkar ha ”tagit det säkra före det osäkra” och hushållat extra noga med resurserna under krisåret 2020. Men…

Läs mer
När pris pressas och volym går upp, går värdet ner

När pris pressas och volym går upp, går värdet ner

Reklamtröttheten ökar stadigt. Inte minst gäller det på digitala plattformar och i tv. En orsak till det växande motståndet är…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Till toppen