Marknadsinsikter


Bli marknadsledare på den marknad du själv definierat

Bli marknadsledare på den marknad du själv definierat

Kampen om första platsen på marknaden är hård i alla branscher och kategorier. Få har tillräckliga muskler för att vinna.…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Dagligvarusektorn blickar framåt

Dagligvarusektorn blickar framåt

Dagligvarumarknaden har påverkats rejält av Corona-pandemin. Vissa förändringar kommer att hänga kvar länge. Men en hel del kommer också att…

Läs mer
Så lönsam är kreativitet

Så lönsam är kreativitet

Cannes Lions, 100-wattaren och andra reklam- och kommunikationstävlingar har visat otaliga exempel på hur kreativitet skapar effekt. McKinsey har studerat…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Engagemang och hållbarhet blir bara viktigare

Engagemang och hållbarhet blir bara viktigare

Även om Corona varit huvudfokus under det senaste året har inte konsumenternas krav på varumärkens ansvar för mångfald och hållbarhet…

Läs mer

Så kan marknad komma upp på spåret igen

Marknadsavdelningens värdeskapande roll har minskat, visar undersökningar. Finansavdelningarna har under senare år tagit över en hel del av ansvaret för…

Läs mer
Komplettera verktygslådan inför 2021

Komplettera verktygslådan inför 2021

Ingen kunde förutse hur omvälvande 2020 skulle bli. Många planer kastades omkull, nya kom istället. Spåren av det år som…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN

Öka räckvidden och minska reklamtröttheten

Man måste inte jaga konsumenter med reklam på alla digitala plattformar tills de blir så less att de blockerar alla…

Läs mer
Varumärkets roll central även i e-handeln

Varumärkets roll central även i e-handeln

Allt fler handlar mer och mer på digitala plattformar. Det har gjort det extra tydligt hur viktigt det är med…

Läs mer
Mars bygger kultur kring effekt

Mars bygger kultur kring effekt

Genom att lära av sina med- och motgångar får man ovärderlig kunskap för fortsatt arbete. Så arbetar Mars och har…

Läs mer
Vi måste arbeta med både och

Vi måste jobba med både och

Vid EFFDay i förra veckan handlade en av programpunkterna om den svåra konsten att balansera eller betydelsen av OCH-ism. Det…

Läs mer
Bygg en bro från ord till handling

Bygg en bro från ord till handling

Allt fler konsumenter säger att de väljer företag som delar deras värderingar. Men det finns rejäla gap mellan de värderingar…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Gemenskap och empati viktigt för världens mest värdefulla varumärken

Gemenskap och empati viktigt för världens mest värdefulla varumärken

Sällan är ett starkt varumärke så värdefullt som i oroliga tider. Det finns många bevis på det. Det senaste är…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Till toppen