Marknadsinsikter


Framtidens marknadschef – en flexibel jonglör

Förändring är det enda som är konstant i marknadschefens vardag. Det konstaterar WFA i en ny stor studie om marknadschefens…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Stärk arbetsgivarvarumärket i krisen!

Stärk arbetsgivarvarumärket i krisen!

Lika självklart som att en kris ger möjlighet att ta marknadsandelar, är den en chans att förstärka företagets personella resurser.…

Läs mer
Så kan effekterna öka

Så kan effekterna öka

Under senare år har vi sett hur marknadskommunikationens effekter minskat. Ökat har däremot reklamtröttheten. Det är, med andra ord, viktigt…

Läs mer
Hur man tar varumärket genom turbulens och in i framtiden

Hur man tar varumärket genom turbulens och in i framtiden

Stora marknadsomvälvningar har tre stadier. Men utvecklingen är inte densamma överallt samtidigt. Företag som vill stå starka efter turbulensen bör…

Läs mer
Låt reklamen vara en ljusglimt

Låt reklamen vara en ljusglimt

Hellre samma reklam som vanligt, än Corona-anpassad ”Vi finns här för dig”. Det är konsumenternas bestämda uppfattning. Ska det finnas…

Läs mer
Framtidsmöjligheter för inhousebyrån

Framtidsmöjligheter för inhousebyrån

Dagens inhousebyråer är inte bara produktionsenheter för taktisk reklam, utan är i många fall inblandade i allt från produktdesign till…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Så agerar konsumenterna i coronakrisen

Så agerar konsumenterna i coronakrisen

Svenska konsumenter drog snabbt och hårt i handbromsen när Covid-19 fick fäste också här. Konsumtionen stannade av betydligt mer än…

Läs mer
I coronatider är högerhjärnan än viktigare

I coronatider är högerhjärnan än viktigare

I dagens pressade och osäkra tider är det extra klokt att kommunicera med empati, värme och humor i sin reklam.…

Läs mer

Morgondagens marknadschef håller i taktpinnen

Kunskap genom ständigt lärande och inspiration från andra områden kommer att spela stor roll för morgondagens marknadsförare. Marknadschefen måste samla…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Lärdomar från finanskrisen

Lärdomar från finanskrisen

Finanskrisen innebar stora prövningar för företag och varumärken och det finns en hel del lärdomar därifrån som vi kan ha…

Läs mer

Förpackningens roll allt viktigare

Design blir ett allt viktigare konkurrensmedel. Mycket av kommunikationen med konsumenten sker via förpackningen. Genom den grafiska formen, informationen eller…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Så blev de bästa bäst

Så blev de bästa bäst

Det finns en del tydliga likheter i tänkesätt och arbetsmetoder hos de företag som varit mest framgångsrika i de stora…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Till toppen