Marknadsinsikter
Ta stegen till bättre effekt
Om man inte har tydliga definitioner på vilka effekter man vill nå med sin kommunikation är det ju inte så…
Läs merDen här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.
LOGGA INBarncancerfondens lyckosamma särskrivning
Orden ”barn” och ”cancer” borde vara omöjliga att förena i ett ord. Den insikten la grunden för den varumärkes- och…
Läs merDen här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.
LOGGA INSå ger svensk reklam bäst effekt
För första gången finns nu en vetenskaplig studie över vad som utmärker den svenska reklam som gett mest effekt. En…
Läs merDen här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.
LOGGA INShare of Search ger svar på nya frågor
Hur ska man kunna mäta Share of Voice, när så mycket sker på nätet och inte alltid i de miljöer…
Läs merDen här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.
LOGGA INDjup klyfta mellan marknadsförare och vanligt folk
Marknadsförare och kommunikatörer känner sina målgrupper sämre än de anar. De tror att folk i allmänhet har samma strävan och…
Läs merStarka varumärken behåller styrkan
Världens mest värdefulla varumärken ökar i värde, trots Coronakris och turbulens på marknaden. Det visar årets upplaga av BrandZ 100,…
Läs merJu fler små kunder, desto bättre
För att växa och öka lönsamheten är det viktigare att många små kunder känner till varumärket och köper det emellanåt,…
Läs merDen här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.
LOGGA INSå ökar möjligheterna att göra bra kommunikation
Coronapandemin har gjort marknadschefens jobb svårare, bland annat genom kraftigt krympta budgetar. Samtidigt vet vi att det aldrig är viktigare…
Läs merKänner du dina konsumenter?
DLF:s och GfK:s nya rapport om konsumentprofiler kan tjäna som inspiration för produktutvecklare och marknadsförare inom FMCG. Inte minst i…
Läs merDen här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.
LOGGA INFramtidens marknadschef – en flexibel jonglör
Förändring är det enda som är konstant i marknadschefens vardag. Det konstaterar WFA i en ny stor studie om marknadschefens…
Läs merDen här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.
LOGGA INStärk arbetsgivarvarumärket i krisen!
Lika självklart som att en kris ger möjlighet att ta marknadsandelar, är den en chans att förstärka företagets personella resurser.…
Läs merSå kan effekterna öka
Under senare år har vi sett hur marknadskommunikationens effekter minskat. Ökat har däremot reklamtröttheten. Det är, med andra ord, viktigt…
Läs mer