Marknadsinsikter


20-talet blir Yoldens årtionde

20-talet blir Yoldens årtionde

I år har medianåldern i världen för första gången i historien stigit över 30 år. Det kommande decenniet tillhör Yold-generationen,…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Älska ditt varumärke – och tala om det!

Älska ditt varumärke – och tala om det!

Varumärken som kommunicerar passion för sin verksamhet, gör konsumenterna mer positivt inställda, visar svensk forskning som nyligen publicerats i Journal…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Signalerar du tillräckligt tydligt?

Signalerar du tillräckligt tydligt?

Undersöknings- och analysföretaget Ipsos presenterade i februari en studie över hur tydliga varumärkessignaler kan stärka reklamens effekter, liksom vilka som…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Hur gör vi nu då?

Hur gör vi nu då?

Corona-pandemin påverkar oss alla. Det är svårt att veta hur man ska hantera både problemen för stunden och på längre…

Läs mer
Så fungerar inhouse bäst

Så fungerar inhouse bäst

Företagens inhouse-verksamhet fortsätter växa. Förr handlade mycket om att jobbet ska göras billigare och snabbare, nu vill man få full…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Tillbaka till varumärket

Tillbaka till varumärket

Pendeln börjar svänga. Många marknadsförare har för avsikt att satsa mer på långsiktigt varumärkesbyggande under de närmaste åren än på…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
När fungerar en paneuropeisk tv-kampanj bäst?

När fungerar en paneuropeisk tv-kampanj bäst?

Den som vill få bästa möjliga effekt av en paneuropeisk kampanj kan gärna välja onsdag förmiddag i de flesta länder.…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Det går att sätta mått på både värde och styrka

Det går att sätta mått på både värde och styrka

Idag finns inte bara en etablerad, internationell standard för hur man skall värdera varumärken. Förra året etablerades också en internationell…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Så skapas effekt

Så skapas effekt

Syftet med marknadsföring är effekt. Vilken effekt och hur man mäter dem, är en viktig fråga för varje företag. Emotionell…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Sänk hindren – underlätta besluten

Sänk hindren – underlätta besluten

Hur får man människor att välja just mitt varumärke? Vad ska man göra för att stärka deras motivation, så att…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Greta-effekt sätter press på varumärken

Greta-effekt sätter press på varumärken

Greta Thunberg har satt en stark strålkastare på miljön. Det ökar också kraven på företag och varumärken. Men det räcker…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Lär av hajar

Lär av hajar

Vi kan lära oss en hel del av hajarna och deras beteende, när det gäller företagsledning, produktutveckling och marknadsföring. Under…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Till toppen