Rapporter


Varumärke i obalans

Varumärkesbyggande i obalans

En rapport om svenska företagsledningars syn på marknadsföring som bygger starka varumärken och lönsam tillväxt Åtta av tio företagsledare anser…

Läs mer
Kvartalsrapport Medietrender Q2 2021

Kvartalsrapport Medietrender Q2 2021

Reklammarknaden återhämtade sig rekordsnabbt under andra kvartalet Coronapandemin slog stenhårt mot reklam- och mediebranschen. Investeringarna störtdök och vi såg ett…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Allmänheten om reklam Q2 2021

Allmänheten om reklam Q2 2021

Reklamens roll i samhället Färre svenskar negativa till reklam, visar ny undersökning från Novus/Sveriges Annonsörer Varannan svensk (49%) är negativ…

Läs mer
Kvartalsrapport Medietrender Q1 2021

Kvartalsrapport Medietrender Q1 2021

Annonsinvesteringarna hämtar sig snabbare än någonsin. Siffrorna från IRM visar på en historiskt snabb återhämtning av reklaminvesteringarna under Q1 2021.…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Reklamens roll i samhället Q121

Allmänheten om reklam Q1 2021

Reklamens roll i samhället Många kan tänka sig mer reklam mot billigare priser – men acceptansen varierar stort beroende på…

Läs mer
Årsrapport Medietrender Sverige 2020

Årsrapport Medietrender Sverige 2020

Sverige har en lång tradition av transparens på mediemarknaden där de olika medieaktörernas siffror redovisas så att annonsörer och mediebyråer…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN