Rapporter och handböcker


ALKOHOLREKLAMENS EFFEKTER

Alkoholreklamens effekter

På uppdrag av Sveriges Annonsörer har Novus gjort en undersökning om svenska folkets alkoholvanor.  Undersökningen är genomförd via webbintervjuer i Novus…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Deloitte rapport

2020 Global Marketing Trends

Deloitte har genomfört en global studie där sju nyckeltrender inom marknadsföring identifierades. Trender som de flesta företag kommer behöva fokusera…

Läs mer
Material från WFA

Bridging the gap between marketing and policy

Towards greater collaboration and alignment to help companies meet changing consumer expectations. The 2019 Edelman Trust Barometer shows that society…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Material från WFA

GDPR Guide for Marketers

Five things every brand owner should know about the General Data Protection Regulation, av WFA World Federation of Advertisers. Ladda…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Material från WFA

A guide to progressive gender portrayals in advertising

Sveriges Annonsörers moderorganisation WFA, World Federation of Advertisers, har tagit fram A guide to Progressive Gender Portrayals in Advertising, a…

Läs mer

8 steg till bättre digital annonsering

WFA – World Federation of Advertisers – har tagit fram åtta viktiga checkpunkter som du bör tänka på när du…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Material från WFA

Global Media Charter

Advertisers’ principles for partnership in the digital media advertising ecosystem Co-created by WFA members including both corporate global advertisers and…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN

Facebookundersökning bland Sveriges Annonsörers medlemmar

Facebookundersökning bland Sveriges Annonsörers medlemmar Under våren 2018 avslöjades att företaget Cambridge Analytica samlat in personlig information om miljoner Facebook-användare.…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN

Poddindex årsrapport 2018

Poddindex drivs av Sveriges Annonsörer tillsammans med Sveriges Radio, Acast, Bauer Media och Nent. Vi har tagit fram vår första…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Allmänheten om poddar

Allmänheten om poddar

En undersökning i samarbete med Novus om svenskarnas poddlyssnande. Från 9 maj 2019 Nya podcasts tillkommer dagligen och allt fler…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN

Allmänheten om reklam

Novusundersökning om svenskarnas inställning till reklam och spelreklam. Undersökningen har genomförts av Novus på uppdrag av Sveriges Annonsörer. Syftet med…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Digital Maturity Benchmark

Digital Maturity Benchmark

Ett unikt verktyg för att mäta er digitala mognad och visa vägen framåt. Verktyget är skapat av Google och Boston…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN