Rapporter och handböcker


Corona

Coronapåverkan hos svenska varumärken 3 – en kartläggning av Sveriges Annonsörer

Hur påverkas marknadsinvesteringarna av coronakrisen? Vår nya rapport, som sammanfattar svar från ett stort antal medlemsföretag, ger en viktig lägesbild.…

Läs mer
Corona

Corona Effect on Swedish Brands – survey number 3 by The Association of Swedish Advertisers

What effect does the Corona pandemic have on Swedish marketing investments? Our first survey among our members gives you a…

Läs mer
Corona

Corona Effect on Swedish Brands – survey number 2 by The Association of Swedish Advertisers

What effect does the Corona pandemic have on Swedish marketing investments? Our first survey among our members gives you a…

Läs mer
Corona

Coronapåverkan hos svenska varumärken 2 – en kartläggning av Sveriges Annonsörer

Hur påverkas marknadsinvesteringarna av coronakrisen? Vår nya rapport, som sammanfattar svar från ett stort antal medlemsföretag, ger en viktig lägesbild.…

Läs mer
WFA Marketer of the Future

WFA Marketer of the Future 2020

The 2010s brought about a number of challenges to senior marketers worldwide with the growth of digital, data, and the…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Corona

Corona Effect on Swedish Brands – a survey by The Association of Swedish Advertisers

What effect does the Corona pandemic have on Swedish marketing investments? Our first survey among our members gives you a…

Läs mer
Corona

Coronapåverkan hos svenska varumärken – en kartläggning av Sveriges Annonsörer

Hur påverkas marknadsinvesteringarna av coronakrisen? Vår nya rapport, som sammanfattar svar från ett stort antal medlemsföretag, ger en viktig lägesbild.…

Läs mer
ALKOHOLREKLAMENS EFFEKTER

Alkoholreklamens effekter

På uppdrag av Sveriges Annonsörer har Novus gjort en undersökning om svenska folkets alkoholvanor.  Undersökningen är genomförd via webbintervjuer i Novus…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Deloitte rapport

2020 Global Marketing Trends

Deloitte har genomfört en global studie där sju nyckeltrender inom marknadsföring identifierades. Trender som de flesta företag kommer behöva fokusera…

Läs mer
Material från WFA

Bridging the gap between marketing and policy

Towards greater collaboration and alignment to help companies meet changing consumer expectations. The 2019 Edelman Trust Barometer shows that society…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Material från WFA

GDPR Guide for Marketers

Five things every brand owner should know about the General Data Protection Regulation, av WFA World Federation of Advertisers. Ladda…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Material från WFA

A guide to progressive gender portrayals in advertising

Sveriges Annonsörers moderorganisation WFA, World Federation of Advertisers, har tagit fram A guide to Progressive Gender Portrayals in Advertising, a…

Läs mer