Webinar & Podinar


Effektsystemet 600x300

Effektsystemet – En svensk branschstandard för att mäta effekt av marknadskommunikation

Sveriges Annonsörers webinar Som en del av Effektinitiativet har vi tagit fram en rekommenderad lista på de 36 viktigaste nyckeltalen för att visa vilka effekter som marknadskommunikationen skapar. Sammanställningen kan ses som en svensk branschstandard för att mäta effekt av marknadskommunikation,  eftersom den stöds av Komm, Swedma och ledande undersöknings-

Läs mer
Webinar

Kundempati växer i betydelse – vilka vindar blåser och hur blir man en vinnare?

Sveriges Annonsörers webinar I december presenterade vi Kundempati Index™ och vad som skapar bilden av ett kundempatiskt varumärke som får kunden att välja dig framför dina konkurrenter. Efter över hundra genomförda varumärkesmätningar är den fortsatta huvudinsikten att kundempati är grunden till goda kundupplevelser och goda minnen – Kort sagt, att

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Material från WFA

WFAs ”Better Marketing Podcast with David Wheldon”

Sveriges Annonsörer, WFA podcasts. Via vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers) har du möjlighet att lyssna på flera spännande podcasts. WFA President Emeritus David Wheldon samtalar med några av branschens mest intressanta personer. Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av WFAs podcast Better Marketing

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN

JCDecaux & Sveriges Annonsörer möter … NICK´S

I vår serie ”JCDecaux & Sveriges Annonsörer möter …” samtalar Hanna Riberdahl, vd på Sveriges Annonsörer och Magnus Heljeberg, vd på JCDecaux med Stefan Lagerqvist, vd på NICK´S. Hör Stefan berätta om hur NICK´S jobbar med sin kommunikation. Stort tack NICK´S och JCDecaux för bra samarbete.

Läs mer
Webinar

Hör mer om 100-tyckaren och vinnaren ICA

Sveriges Annonsörers webinar Priset 100-tyckaren (spontan och hjälpt med stimuli) är instiftat av Sveriges Annonsörer tillsammans med Kantar Sifo. Grundtanken…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Webinar

Conversational annonsering – från passivt budskap till tvåvägskommunikation

Sveriges Annonsörers webinar Conversational annonsering bygger på att varumärken med hjälp av annonsering skapar en direkt dialog med målgruppen där varje dialog blir personlig och anpassar sig efter mottagarens behov. Allt sker automatiskt och är skalbart och det är endast kreativiteten som bestämmer hur och vad man kan kommunicera om.

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN

Recorded WFA webinars 2021

Sveriges Annonsörers webinar. Via vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers) har vi möjlighet att erbjuda ett 20-tal spännande och intressanta webinars från världens alla hörn som du kan se ”on demand” när det passar dig. Bland inspelningarna finns bl a Mark Ritson som gästade Global Marketer Week i april

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Material från WFA

The WFA Agenda – a look ahead

Sveriges Annonsörers webinar. Hör Stephan Loerke, CEO på World Federation of Advertisers (WFA) berätta om de globala frågor de driver just nu. WFA är vår moderorganisation med huvudkontor i Bryssel, de driver flera globala initiativ som vi även plockar ner på lokal nivå i Sverige.  

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN

JCDecaux & Sveriges Annonsörer möter … Zmarta

I vår serie ”JCDecaux & Sveriges Annonsörer möter …” samtalar Hanna Riberdahl, vd på Sveriges Annonsörer och Magnus Heljeberg, vd på JCDecaux med Niklas Jansson, CMO på Zmarta Group. Hör Niklas berätta hur Zmarta jobbar med sin marknadsföring. Stort tack Zmarta och JCDecaux för bra samarbete.  

Läs mer
Webinar

Brand safety och vikten av att synas i rätt annonsmiljö

Sveriges Annonsörers webinar Hör Mattias Spetz på Channel Factory berätta om vikten av att digitala annonser syns i rätt miljö och hur det direkt påverkar varumärket om annonserna hamnar bredvid olämpligt eller olagligt innehåll. Vikten av att synas i en säker annonsmiljö har kanske aldrig varit så viktig som nu.

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Webinar

Årsrapport Medietrender Sverige 2020

Sveriges Annonsörers Learning Lunch webinar Här belyser vi vad som har påverkat mediebranschen under året och hur det har påverkat…

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
Webinar

Sveriges Annonsörer pratar om 3e-parts cookies

Sveriges Annonsörer i paneldiskussion om 3-parts cookies och cookiedöden. Hör vår medieexpert Peter Mackhé och Michael Grimborg från vår styrelse när de gästade Schibsted Retail Hour den 6 maj 2021. Här kan du se hela programmet, ca 40 minuter in i sändningen kommer paneldiskussionen där Peter och Michael deltar.  

Läs mer

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN
1 2 3 5
Till toppen