DLF:s och GfK:s nya rapport om konsumentprofiler kan tjäna som inspiration för produktutvecklare och marknadsförare inom FMCG. Inte minst i kombination med färska undersökningar om hur konsumenterna påverkats av Corona-pandemin. Mer färdiglagat, större utbud av mindre förpackningar, mer ekologiskt och närodlat, men kanske inte nödvändigtvis så mycket fokus på magert och hälsosamt. Det kan vara lämpliga vägval för varumärken inom snabbrörliga konsumentprodukter inför framtiden. Det är en rimlig tolkning av de trender som framgår av konsument- och konsumtionsrapporter som DLF/GfK:s ”Konsumentprofiler 2020” liksom den senaste tidens studier av Corona-krisens påverkan på konsumentbeteendet. DLF/GfK-rapporten bygger på GfK Sveriges hushållspanel med 4 000…

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN