Holländsk/brittiska research-företaget DVJ Insight har, i samarbete med Marketing Week, undersökt 270 företag för att se om det finns någon minsta gemensamma nämnare för vinnande varumärken – liksom för förlorande. Svaret var tydligt: ja, det finns det. Vinnarna är mer benägna att kombinera varumärkesbyggande åtgärder med försäljning och aktivering, medan förlorarna fokuserar mer på enbart försäljning. Det är också tydligt att vinnare ser marknadsföring som en investering och är mer benägna att öka sina marknadsföringsbudgetar över åren. De är dessutom i en bättre position att driva innovation jämfört med de som klassas som att förlorare. Detta utmärker vinnarna – och förlorarna • De flesta varumärken ser värdet av att kombinera försäljningsaktivering och varumärkesbyggande för att generera långsiktig tillväxt, men vinnande varumärken tillämpar denna strategi oftare. • Vinnarna ser generering av leads och konvertering som viktiga KPI:er medan förlorare har ett starkare fokus på kostnaden för marknadsföring och share of voice. • Vinnarna kommer mer sannolikt att se sin marknadsföringsbudget öka under de kommande 12 månaderna. • Majoriteten av marknadsförare ser innovation som en viktig drivkraft för tillväxt, men fler förlorare än vinnare klagar över hur snabbt innovation sker i deras organisation. • Vinnare har arbetat med det dubbla antalet partners…

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN