Många företag formulerar stolta värderingar och varumärkeslöften på hemsidan. Men stämmer dessa värdeord med verkligheten? Hänger arbetsgivarvarumärket, företagsvarumärket och kulturvarumärket ihop? Detta blir allt viktigare. Tidigare i augusti presenterade det internationella analysföretaget Contagious en studie av drygt 500 större företag och hur de beskriver sina värderingar på sina hemsidor. Det gav en samling av 62 värdeord som exempelvis integritet, pålitlighet och excellens. För att kontrollera om dessa stämde med verkligheten jämfördes forskarna dessa löften med resultatet av den stora arbetsgivarundersökning ”Glassdor’s 2019 Culture 500”, där anställda betygsatt sina arbetsgivare. Det handlade om 1,2 miljoner medarbetarrecensioner, utifrån nio av de vanligaste…

Den här sidan är bara för dig som medlem. Vänligen logga in för att fortsätta läsa. Om du inte är medlem? Läs mer om vårt medlemskap eller kontakta oss.

LOGGA IN