Marknadsförarens guide till influencer marketing

Influencer marketing är större än någonsin och investeringarna ökar i snabb takt. Vi ser att allt fler marknadsförare efterfrågar vägledning och stöd inom området, inte minst i juridiska frågor.

Vår nya guide till influencer marketing utgår därför helt och hållet från marknadsförares specifika behov och utmaningar. Den täcker in alla viktiga aspekter runt influencersamarbeten – allt från köpprocess, brief, kpi:er och effektmätning till juridiken man behöver hålla koll på. Här finns också diskussionsfrågor runt etik och ansvar – svåra men viktiga ämnen att prata om internt.

Exempel på innehåll:
Så funkar influencer marketing: Vad betalar vi för? Vilka betalningsmodeller gäller? Hur kan briefmallen se ut?
Olika sätt att mäta effekt: Vilka parametrar gäller? Hur vet vi att satsningen har gjort skillnad?
Håll koll på juridiken: Reklammarkering, domstolspraxis, att tänka på vid avtal m.m.
Prata om etik och ansvar: Frågor att diskutera inför ett influencersamarbete
Lärdomar: Marknadsförare delar med sig av insikter och tips

Är du medlem & vill ladda ner guiden?

Logga in med ditt Sveriges Annonsörer-konto och ladda ner guiden kostnadsfritt.

Ladda ner guiden här

Har du inte aktiverat ditt konto eller glömt ditt lösenord?

Läs hur du gör här
Guiden Snacka om effekt!

Är du inte medlem men vill köpa guiden?

Om ditt företag eller organisation inte är medlem i Sveriges Annonsörer går det bra att köpa guiden som pdf. (kostnad 3200 kr. ex. moms)

Fyll i formuläret nedan så mailar vi guiden till dig. Du får en faktura i efterhand.