Marknadsförarens guide till influencer marketing
Influencer marketing är större än någonsin och investeringarna ökar i snabb takt. Vi ser att allt fler marknadsförare efterfrågar vägledning och stöd inom området, inte minst i juridiska frågor.
Vår nya guide till influencer marketing utgår därför helt och hållet från marknadsförares specifika behov och utmaningar. Den täcker in alla viktiga aspekter runt influencersamarbeten – allt från köpprocess, brief, kpi:er och effektmätning till juridiken man behöver hålla koll på. Här finns också diskussionsfrågor runt etik och ansvar – svåra men viktiga ämnen att prata om internt.
Exempel på innehåll:
• Så funkar influencer marketing: Vad betalar vi för? Vilka betalningsmodeller gäller? Hur kan briefmallen se ut?
• Olika sätt att mäta effekt: Vilka parametrar gäller? Hur vet vi att satsningen har gjort skillnad?
• Håll koll på juridiken: Reklammarkering, domstolspraxis, att tänka på vid avtal m.m.
• Prata om etik och ansvar: Frågor att diskutera inför ett influencersamarbete
• Lärdomar: Marknadsförare delar med sig av insikter och tips
Är du inte medlem men vill köpa guiden?
Om ditt företag eller organisation inte är medlem i Sveriges Annonsörer går det bra att köpa guiden som pdf. (kostnad 3200 kr. ex. moms)
Fyll i formuläret nedan så mailar vi guiden till dig. Du får en faktura i efterhand.