Marknadsinsikter logo

Marknadsinsikter är Sveriges Annonsörers fördjupande verktyg för bättre marknadsinsikt. Två gånger i månaden publiceras nya intressanta och utvecklande artiklar med kurerat innehåll från vår skribent Carin Fredlund. Väl underbyggda insikter att ta del av när du har tid.

Carin Fredlund

Carin Fredlund

Skribent och redaktör för Sveriges Annonsörers Marknadsinsikter.

Carin Fredlund är marknadsekonom och journalist med drygt 35 års erfarenhet av bevakning och analys av reklam och varumärkesutveckling.

Under 20 år drev hon facktidningen Quo Vadis, med den redaktionella idén att bidra till ökad kunskap för dem som arbetade med reklam.

Idag arbetar hon som frilansjournalist, skribent, analytiker och bollplank och har bland annat medverkat som krönikör i Dagens Industri och Dagens Media samt varit redaktör för Resumés analysbrev Analys & Marknad. Bland övriga uppdragsgivare genom åren märks WARC, Sveriges Annonsörer, Komm, Sveriges Marknadsförbund med flera, företag och organisationer.

Hon har även publicerat tre böcker, varav en – ”Varumärkesbygget” – utsågs till Årets Marknadsföringsbok 2006 av Sveriges Marknadsförbund.

2003 belönades hon av dåvarande Sveriges Reklamförbund (idag Komm) med Bengt Hanser-stipendiet för ”opinionsbildande insatser för marknadskommunikationens roll i näringsliv och samhälle”. 2017 belönades hon av den internationella organisationen Women in Marketing med en utmärkelse i ”Journalist of the Year”.

Eventkalender
Nätverk
Rådgivning

Vill du bolla något med oss?