1. Gör tvärtom! Satsa på imageskapande annonsering i lågkonjunktur istället för köputlösande.
  2. Offer eller hjälte? Under en lågkonjunktur är förutsättningarna bättre när det gäller att påverka och styra marknaden.

  3. Tid för förändring. Studier visar att företag som satsar under en lågkonjunktur får mest utväxling när det vänder och har då tillskansat sig ett stort försprång.

  4. Utbilda dina kunder. Passa på att lyfta fram det som är specifikt med ditt företag och din produkt.

  5. Signaleffekten. De företag som satsar, uppfattas som framgångsrika och signalerar självförtroende och styrka.

  6. Konsten att få lojala kunder. Lågkonjunktur är ett ypperligt tillfälle att få lojala kunder.

  7. Gör alla nöjdare. De företag som är kommunikationsintensiva har nöjdare kunder och medarbetare. Därför är det extra viktigt att kommunicera och ge ett förtroende under en lågkonjunktur.

  8. Problem? Ja. Möjlighet? Absolut! En lågkonjunktur kan erbjuda många möjligheter. Du kan påverka ditt företags framgång i en lågkonjunktur.



Video of Micael Dahlén om marknadsföring i lågkonjunktur