Kalendariet

06 mar

GDPR - Så här gör du! Genomförande och Avslut, i Malmö

Seminarium | Malmö

Den 6 mars blir vi mer praktiskt orienterade för att komma ett steg närmare GDPR som träder i kraft i maj 2018. I det här seminariet delar vi med oss av våra processer och guidar dig till en lyckad anpassning. Vår chef digitala tjänster Lin Eriksson Nordström och förbundsjurist Tobias Eltell leder nätverket och seminariet.

07 mar

GDPR - Så här gör du! Genomförande och Avslut, i Göteborg

Seminarium | Göteborg

Den 7 mars blir vi mer praktiskt orienterade för att komma ett steg närmare GDPR som träder i kraft i maj 2018. I det här seminariet delar vi med oss av våra processer och guidar dig till en lyckad anpassning. Vår chef digitala tjänster Lin Eriksson Nordström och förbundsjurist Tobias Eltell leder nätverket och seminariet.

08 mar

B2B case: Hur Telia Carrier gick från okänt till världsledande

Seminarium | Stockholm

”High-fiverna” och frustrationerna har varit många, både internt och i olika byråsamarbeten. Och en del regler har nog tummats på när Telia Carrier lyftes från okänt företag med lågt självförtroende i Telia-familjen, till ett stolt och världsledande företag som växer snabbare än marknaden. Allt kommer att presenteras utan filter så långt som möjligt. Du får en unik behind-the-scenes-presentation.

12 mar

Glöm inte att GDPR-säkra dina digitala kanaler!

Seminarium | Stockholm

Många marknadsförare har i vinter jobbat hårt med att säkra sina kundregister och IT-system inför att GDPR börjar tillämpas den 25 maj. Men en viktig sak har många glömt – webben. Hela 19 av 20 stora annonsörer samlar persondata via sin webbplats. I genomsnitt har varje annonsör 12 externa spårare på sin sajt.

20 mar

Lär dig allt om poddar - den nya heta digitala annonsplatsen

Seminarium | Stockholm

Enligt senaste Orvesto (2017:3) lyssnar 3,58 miljoner per månad och 1,8 miljoner per vecka på poddar och tillväxten i lyssnade växer i rasande takt och mediet når fler användare för varje månad som går. Alla nya medier skapar nya möjligheter till annonsering.

23 mar

Google visar – så får du dina investeringar att ge resultat på mobilen

Seminarium | Stockholm

Mobilen rör sig mot att bli kundernas primary device, och många marknader har fått från att vara mobile first till mobile only. Trots det har oroväckande många mobilsiter så många brister i sin design och uppbyggnad att besökarna lämnar siten frustrerade och med en dålig känsla för varumärket.