Senaste nytt
Hur ska man annonsera utan tredjepartscookies?
Det är dags att se över sin digitala annonsering då tredjepartscookies är på väg bort och detta kommer att förändra hela ekosystemet för alla digitala marknadsförare. Läs vår medieexpert Peter Mackhés blogg om hur du annonserar utan tredjepartskakor.
Läs merSummering av året som gått
2020 har ju minst sagt varit ett annorlunda och väldigt utmanande år. Få kunde väl ana i början av året att vi skulle drabbas av coronapandemin på det sätt som vi har gjort – både i Sverige och i hela världen. Vi ser många branscher som är hårt drabbade, medan andra har en mindre påverkan.
Läs merVarmt välkommen Tre, ny medlem i Sveriges Annonsörer!
”Som en av Sveriges största annonsköpare tycker vi att det är viktigt att vara med och påverka utvecklingen i branschen, inte minst när det gäller effektfrågan. Vi uppskattar verkligen att Sveriges Annonsörer satsar på ett område som är så centralt för oss, det var faktiskt helt avgörande för att vi blev medlemmar.”
Läs merSnart halvtid i Effektkalendern 2020
I årets effektkalender hittar du några av våra mest uppskattade artiklar, guider och webinar – med tips och inspiration för marknadsföring som ger effekt. Luckorna hittar du varje dag fram till jul på vår LinkedIn- och Facebooksida.
Läs mer100-wattaren 2020 – här är alla nominerade
I år lyckades 62 bidrag ta sig igenom juryns nålsöga och bli nominerade i 100-wattaren, tävlingen som belönar kommunikation som ger effekt.
Läs merReklamtrötthet, effekt, data och kreativitet
Reklamtrötthet är ett ämne som har börjat diskuteras igen. Jo, det är faktiskt inte första gången. Det skedde redan på sjuttiotalet; när allmänheten kände att trycket från mediebruset började bli rent ut sagt oanständigt.
Läs merMedlemsintervju – Adlibris välkommen till Sveriges Annonsörer!
Intervju med Sofia Söderqvist, CMO på Adlibris, ny medlem i Sveriges Annonsörer! “Vi är en stor marknadsavdelning med alla kompetenser inhouse, och medlemskapet i Sveriges Annonsörer är ett bra och enkelt sätt för oss att höja kunskapen och få inspiration för alla våra medarbetare.”
Läs merEffektkalendern 2020
Bästa nedräkningen till jul? Effektkalendern 2020! Bakom varje lucka hittar du några av våra mest uppskattade artiklar, guider och webinar – med tips och inspiration för marknadsföring som ger effekt.
Läs merUtnyttja ditt medlemskap – det har aldrig varit viktigare
Jag har aldrig varit marknadschef under en global pandemi, och tänker varken påstå att jag vet hur det känns eller hur man bäst hanterar utmaningar i dessa exceptionellt annorlunda tider. Men jag hör och ser på nära håll hur ni resonerar och agerar.
Läs mer”En överraskande stark återhämtning”
I fredags släppte IRM sin rapport om de svenska medieinvesteringarna under Q3 2020, och siffrorna pekar på en oväntat stark återhämtning för digitala medier efter vårens historiska ras. Sveriges Annonsörer bad IRM:s vd Madeleine Thor ge sin syn på läget, och vad vi kan förvänta oss framåt.
Läs merInte längre tillåtet med överföringar av personuppgifter till USA
Efter EU-domstolens dom: inte längre tillåtet med överföringar av personuppgifter till USA med stöd av Privacy Shield.
Läs merMöt Google på EFFDay den 6 november!
Under rubriken “Decoding Decisions – making sense of the messy middle” delar Carl Wåreus, Head of Domestic Clients, Agencies & Partners, med sig av bolagets senaste research om komplicerade köpbeslutsprocesser och vad marknadsförare kan lära sig av den. Missa inte det!
Läs mer