Senaste nytt


Poddinar del 2

Nytt Poddinaravsnitt! Tre marknadsförings-experters tankar och exempel i coronatider

Hör kloka tankar och inspirerande exempel från Mats Rönne känd varumärkesexpert, Daniel Collin från reklambyrån Vinter och Anne Gro Gulla med erfarenhet från olika internationella marknadsförings- och varumärkesroller.

Läs mer
Poddinar

Agera snabbt – och tänka långsiktigt

Att fatta snabba, svåra beslut i en totalt främmande situation – utan att tappa fokus på strategi och långsiktighet – är marknadschefens nya vardag. I vårt poddinar berättade Michael Grimborg, Stina Liljekvist och Karl-Oskar Tjernström om sina utmaningar.

Läs mer
Sveriges Annonsörer utökar sin rådgivning med anledning av följder av Corona-spridningen.

Sveriges Annonsörer utökar rådgivning med anledning av Corona.

Genom ett samarbete med Advokatfirman Fylgia erhåller medlemmar mycket förmånlig rådgivning avseende frågor som rör krediter, betalningsdröjsmål, obeståndsfrågor, inställda betalningar och konkursfrågor.

Läs mer
Nyhet! Poddinar

Nyhet! Poddinar – tre CMOs samtalar om marknadsföring i coronakrisen

Michael Grimborg – Synsam, Stina Liljekvist – Skandia och Karl-Oskar Tjernström – Samsung delar i vårt första poddinar med sig av sina utmaningar och tankar.

Läs mer
CMO stödlinje

Nu öppnar vi stödlinje för dig som är CMO

Corona-pandemin påverkar oss alla. Den ställer många frågor och skapar behov av akuta åtgärder som kan få stor påverkan. Samtidigt vet vi att marknadsföring behöver finnas även under kris, men mer fokuserat på långsiktigt varumärkesbyggande

Läs mer
Hur gör vi nu då?

Hur gör vi nu då?

Corona-pandemin påverkar oss alla. Det är svårt att veta hur man ska hantera både problemen för stunden och på längre sikt. Kommunikation i oroliga tider är viktigare än någonsin”, konstaterar Hampus Knutsson, seniorkonsult på Prime och specialiserad på krishantering.

Läs mer

”Det känns som det finns en agenda som driver att det inte går att bygga emotionell digital kommunikation.”

Det här är en intervju med Tobias Franzén och Robin Hallgren från The Amazing Society (TAS). TAS startade för åtta år sedan.…

Läs mer
Reklamtrötthet ökar oroväckande snabbt

”Generellt sett tror jag att mottagligheten för reklam inte riktigt finns just nu”

Hanna Riberdahl intervjuas i Resumé om hur Coronavirusets spridning ställer svenska företag inför många utmaningar.

Läs mer
Seminarium blir webinar

Under coronatider – seminarium blir webinar

För att hjälpa till med att förhindra vidare spridning av coronaviruset har Sveriges Annonsörer beslutat att under de kommande veckorna minimera antalet externa besökare på kontoret och inte ha några seminarier eller andra event i våra lokaler.

Läs mer
Vad kan man förvänta sig av byrån?

Vad kan man förvänta sig av byrån?

Gör kommunikationen sitt jobb? Lyfter varumärket? Eller, är det kanske dags att byta byrå? Fast är det verkligen den som är problemet?

Läs mer
Corona och besök hos oss

Coronavirus och besök hos oss

Med tanke på eventuell smittspridning av coronaviruset ber vi dig som varit i något av nedanstående länder eller har närstående som varit i något av dessa länder att inte, för närvarande, medverka på plats vid våra event eller besöka vårt kontor.

Läs mer

Reklam som berör många – eller riktade budskap som förföljer dig överallt i det digitala?

Förr gick varumärken ut med breda kampanjer som skulle beröra många, idag riktas budskap på individnivå för att få bättre effekt. Men hur gick det egentligen med det?

Läs mer