Senaste nytt


Se årets 100-wattsjury – idag öppnar tävlingen och nya kategorier tänds

Pressmeddelande 22 september 2021 I dag, 22  september klockan 12.00, öppnar reklamtävlingen 100-wattaren sin bidragsinlämning. Årets jury presenteras och nya kategorier tänds. 100-wattaren har sedan 1990 belönat kommunikation som fungerar, det vill säga…

Läs mer
Hanna Riberdahl

Oroväckande okunskap om varumärkesbyggande bland svenska företagsledare

Att effekten av marknadsinvesteringar sjunker, och att reklamtröttheten är fortsatt hög vet vi helt säkert. Men för att förstå varför, och hur…

Läs mer

Företagsledningar vill skapa starka varumärken – men investerar felaktigt

Ny rapport visar på stor okunskap om marknadsföringseffekt.  Åtta av tio företagsledare anser att ett starkt varumärke behövs för att skapa tillväxt,…

Läs mer
Kvartalsrapport Medietrender Q2 2021

Ny Kvartalsrapport Medietrender – Q2 2021

Reklammarknaden återhämtade sig rekordsnabbt under andra kvartalet. Coronapandemin slog stenhårt mot reklam- och mediebranschen. Investeringarna störtdök och vi såg ett tapp som vi inte sett sedan finanskrisen 2009. Men under 2021 har investeras det i reklam som aldrig förr, vi har passerat nivåerna från 2019 året innan pandemin.

Läs mer

Färre svenskar negativa till reklam, visar ny undersökning från Novus/Sveriges Annonsörer

Varannan svensk (49%) är negativ till reklam, visar Sveriges Annonsörer och Novus årligt återkommande rapport om svenskarnas inställning till reklam. Det är…

Läs mer
Är du den vi söker?

Sveriges Annonsörer söker jurist med specialisering på marknadsförings- och immaterialrätt

Skulle du vara intresserad av att arbeta med att stödja våra medlemmar i att skapa en sund marknadsföring som ger effekt och dessutom vara med och driva viktiga branschfrågor? Vi söker nu en jurist med ett starkt intresse för marknadsföringsrätt och etisk marknadsföring som ska vara en av två jurister i vårt juristteam vilka arbetar i tät samverkan med ett gemensamt ansvar för arbetsuppgifterna.

Läs mer

Köp biljett till årets effektevent EFFDay

Succén från förra året är tillbaka. Under en halvdag samlar vi branschen digitalt för att diskutera hur