Sveriges Annonsörers den viktiga frågan om medietransparens, därför har vi nu översatt vår prisade Guide för digital annonsering till engelska.

Sveriges Annonsörer lanserade för en tid sedan en guide för digital annonsering som har fått mycket stor uppmärksamhet i Sverige, men även internationellt då den fick pris hos WFA – World Federation of Advertisers. Efterfrågan har varit stor på en engelsk översättning och vi är glada över att nu ha en internationell version klar för nedladdning.

Sveriges Annonsörer med Expertteam Mediekvalité har fått otroligt stort gehör med många som har laddat ned guiden, samt två snabbt fullbokade utbildningar. Det är tydligt att det finns ett stort behov av att lära sig mer om hur den digitala annonskedjan fungerar.

Silvia Barklund ordförande i teamet kommenterar arbetet bakom guiden:

”Den engelska guiden ökar möjligheten att vi gemensamt lyckas utveckla branschen samt att vägleda alla som arbetar inom digital annonsering. Jag ser stora fördelar i det och en självklarhet med att guiden nu finns på ett internationellt språk”

Peter Mackhé chef för mediefrågor hos Sveriges Annonsörer:

”Vi är naturligtvis stolta för den respons som vi har fått för vår guide. Vi vill att alla i branschen skall samlas kring dessa viktiga frågor och som en del i detta har vi nu guiden för digital annonsering på engelska så att fler annonsörer, medier och mediebyråer kan använda den i sin verksamhet”

Ladda ner Guide to Digital Advertising (eng).

Ladda ner Guide to Digital Advertising, in short (eng).

Ladda ner Guide för digital annonsering (på svenska).

Ladda ner Snabbguide digital annonsering, en sida (på svenska).

Relaterade artiklar

Nya EU-regler för politisk reklam 

EU-kommissionen presenterade i slutet av 2021 ett förslag till nya regler för politisk reklam och förslaget har nu antagits av EU-parlamentet och rådet. Den slutligt förhandlade regeltexten har publicerats i EU:s officiella tidning…

Nu lanseras Effektsystemet för offentlig sektor

Sveriges Annonsörer lanserade i juni 2021 ”Effektsystemet” – en svensk branschstandard för hur marknadsförare ska redovisa effekterna av marknadsföring och i september 2023 lanserades Effektsystemet 2.0 med uppdateringar. Sedan lanseringen har över 2 500…

Stor granskning av influencer marketing inom EU – kritik riktas mot annonsering 

Hur använder ditt företag influencers? Har du koll på reglerna? I en nyligen gjord granskning inom EU framkommer att bara en av fem influencers redovisar att deras inlägg är reklam. Konsumentverket har tillsammans…

Digital Markets Act – Nyheter för marknadsförare 

Den 6 mars i år börjar Digital Markets Act (DMA) att gälla skarpt för de aktörer som beskrivs som grindvakter i regelverket och som EU-kommissionen utsåg under 2023. Reglerna träffar de största digitala…
Fler artiklar