Kristoffer Stenqvist

Bidragsinlämningen i 100-wattaren 2020 stänger om bara två dagar, och våra jurymedlemmar väntar ivrigt på att få sätta igång sitt arbete. En av dem är Kristoffer Stenqvist, marknadschef på Kry och juryordförande i kategorin ”Framsiktigt”.

Hur känner du inför juryuppdraget?

”Det ska bli väldigt kul och lärorikt! Jag känner mig hedrad eftersom jag brinner för effektfrågan.”

Utifrån din bakgrund och erfarenhet, vad ser du som ditt främsta bidrag i juryarbetet?

”Mitt starka intresse och engagemang i effektfrågan, som ju är helt central i 100-wattaren. Dessutom har jag nio kompetenta branschkollegor i jurygruppen och jag litar på att vi tillsammans kommer att göra det här jättebra.”

Hur ser du på det nya tävlingsupplägget, med ett nytt och mer standardiserat tävlingsformulär?

”Jag har tävlat i 100-wattaren med tidigare arbetsgivare och vet att man lätt blir avskräckt när det krävs en 10 0000 ord lång motivering. Därför tror jag att det här upplägget gör det betydligt enklare för den som tävlar, och dessutom sänker tröskeln så att fler människor och företag vill vara med och tävla. En annan fördel är att det blir mer demokratiskt, att man tävlar på lika villkor.”

Du har själv tävlat i 100-wattaren flera gånger. Vad är ditt bästa minne?

”Jag jobbade tidigare på Max Burgers och då tävlade vi med lanseringen av våra vegetariska och veganska burgare. Mitt starkaste – inte bästa – minne är den otroliga besvikelse jag kände när vi inte vann. Jag var väldigt stolt över det vi hade gjort och ville så gärna vinna. ”

Till sist, vad är ditt bästa tips till den som tävlar i 100-wattaren?

”Lägg ordentligt med tid på att planera hur ni ska lägga upp och presentera ert bidrag. Berätta historien med grundade argument och en tydlig röd tråd genom hela innehållet, så att vi i juryn lätt kan hänga med och förstå hur ni har arbetat samt hur effekterna och resultatet hänger ihop med arbetet med kampanjen och dess uttag.”

Om kategorin: Framsiktigt
Här belönas kommunikation som utöver att den fungerat enligt 100-wattarens kriterier också överraskat och flyttat fram positionerna för kommunikation generellt. Här har man använt ny teknik och inspirerar till nya sätt att arbeta.

Läs mer och tävla i 100-wattaren 2020 senast 21 oktober här

Relaterade artiklar

Verksamhetsberättelse 2023

Ett stort fokus under 2023 har varit att paketera och förtydliga vårt kunskapserbjudande. Vi har allt från faktabaserade artiklar, inspirerande webinar, e-learning för självstudier, individuella utbildningar, företagsutbildningar samt certifieringar av Sveriges Annonsörer standards…

Vad händer om mitt varumärke hamnar i en ordbok? 

Vad behöver du tänka på som varumärkesinnehavare när du använder ditt varumärke? Är det bra eller dåligt om varumärket hamnar i en ordbok och blir en del av språket. I den här artikeln…

CommToAct förstärks – två nya branschorganisationer ansluter och initiativet får EU-stöd

CommToAct, det gemensamma initiativet för att driva hållbarhetsfrågor relevanta för marknads- och kommunikationsbranschen, tar nu nya kliv framåt med beviljat EU-stöd och ytterligare två tongivande branschorganisationer. Sveriges Kommunikatörer och Swedma ansluter till initiativet.…

Nya EU-regler för politisk reklam 

EU-kommissionen presenterade i slutet av 2021 ett förslag till nya regler för politisk reklam och förslaget har nu antagits av EU-parlamentet och rådet. Den slutligt förhandlade regeltexten har publicerats i EU:s officiella tidning…
Fler artiklar