Senaste nytt


KPB – viktigaste buzzwordet för 2019

KPB – viktigaste buzzwordet för 2019

Hur du ska få ut mer av er SoMe-Vad skulle du helst vilja veta mer om? Digitala trender inför 2019? strategi? Hur du…

Läs mer

Svarta listan uppdaterad – undvik de här sajterna!

Problemet med att annonsörer hamnar på illegala sajter fortgår. Därför publicerar Sveriges Annonsörer och Rättighetsalliansen en uppdaterad lista med tio sajter som…

Läs mer
En bra idé är grymt – trendspaning årets nominerade case i 100-wattaren

En bra idé är grymt – trendspaning årets nominerade case i 100-wattaren

Vad härligt att få hänga med årets 96 nominerade case i 100-wattaren. Massor av fantastiska reklamidéer gjorda utifrån ett bra insiktsjobb. Många…

Läs mer

Sveriges effektivaste kommunikation – här är alla nominerade i 100-wattaren

96 kampanjer lyckade ta sig igenom juryns nålsöga och är nominerade i 100-wattaren, tävlingen som belönar effektiv kommunikation.

Läs mer

Tre tips hur du når dina kunder i ett digitalt medielandskap

Om man ser på utvecklingen av mediekonsumtionen i Sverige över en 10-årsperiod så lägger vi ungefär lika många timmar på media idag…

Läs mer

”Vi jobbade på hårt tills vi hade samsyn”

”Vi jobbade på hårt tills vi hade samsyn”. Tobias Karlsson, marknadschef på Max och juryordförande i 100-wattaren kategori Internationellt berättar i helgintervjun om juryarbetet och vad som krävs av framtidens kommunikation.

Läs mer

12 tips för ett givande byrå- och kundsamarbete

”Hur utvecklar man ett givande byrå- och kundsamarbete?” Det var temat för ett  frukostseminarium som vi på Sveriges Annonsörer arrangerade i förra…

Läs mer
Sex tips för bättre intervjuer

Sex tips för bättre intervjuer

Hjälte, bov eller expert? Arketyperna skulle kunna vara hämtade från vilken Hollywood-film som helst, men finns även i journalistikens värld. För rent…

Läs mer
Diana Amini: ”Våga stick ut hakan och testa något nytt”

Diana Amini: ”Våga stick ut hakan och testa något nytt”

Diana Amini: ”Våga stick ut hakan och testa något nytt”. I fjol vann hon 75watt med Foundation 500. I år är hon ordförande i kategorin Ideellt i 100-wattaren.

Läs mer
Vi har läst Svenskarna och Internet – här är det viktigaste för dig som annonsör

Vi har läst Svenskarna och Internet – här är det viktigaste för dig som annonsör

Vi har läst Svenskarna och Internet – här är det viktigaste för dig som annonsör. ”Svenskarna och internet” är en av Sveriges största individundersökningar om internetanvändning där 3000 svenskar tillfrågas om sina internetvanor.

Läs mer
The goalkeeper penalty paradox

The goalkeeper penalty paradox

The goalkeeper penalty paradox. Vad är viktigast för dig som marknadsförare: att lyckas, eller att inte riskera att misslyckas?

Läs mer
Utförsäljning eller rea, eller kanske både och?

Utförsäljning eller rea, eller kanske både och?

Alla går vi väl runt och letar efter bra klipp som gynnar plånboken?! I marknadsföring förekommer titt som tätt uttryck som ”rea”,…

Läs mer