Senaste nytt


Stadig tillväxt för poddlyssnandet under 2018 – Sommar i P1 är Sveriges populäraste sommarpodd

Allt fler lyssnar på poddar. Det har blivit ett naturligt samtalsämne att diskutera vilka poddar man lyssnar på. Mediekonsumtionen i form av…

Läs mer
"Byråer måste revitaliseras och förnya sitt erbjudande"

”Byråer måste revitaliseras och förnya sitt erbjudande”

Blogginlägg nummer fem i en serie om olika annonsörers och byråers syn på utmaningar i dagens komplexa kommunikationslandskap. Det här är en…

Läs mer
Det digitala marknadsteamet – en tillgång för varje företag

Det digitala marknadsteamet – en tillgång för varje företag

Digital kunskap på företagen är idag hett eftertraktat. Ofta är det på marknadsavdelningen som behovet är störst eller som mest efterfrågat där…

Läs mer
Behovet av pedagogik (för den ansvarsfulla marknadsföringen skull)

Behovet av pedagogik (för den ansvarsfulla marknadsföringen skull)

En fråga som diskuterats från tid till annan är diverse begränsningar av marknadsföring av kaloritäta livsmedel. Motivet för en reglering och/eller specifika…

Läs mer
Låt oss reda ut oredan kring influencers följare och räckvidd

Låt oss reda ut oredan kring influencers följare och räckvidd

Alla influencers och influencernätverk talar om hur många följare de har och hur många de når med sina inflytelserika personer. Låt oss…

Läs mer

14 verktyg för att analysera effekt när ni arbetar med influencers på Instagram

Ett stort problem med Instagram är att man måste förlita sig till deras data för att utvärdera samarbetet med influencers. På grund…

Läs mer

Klart med ny vd till Sveriges Annonsörer

Sveriges Annonsörer utser Hanna Riberdahl - med bakgrund som marknadsdirektör på K-Rauta och marknadschef på Telenor - till ny VD att leda…

Läs mer

Svarta listan uppdaterad – spelbranschen värsta syndarna

Årligen går miljontals kronor till illegala sajter genom reklam från annonsörer. Framförallt är det spelbolagen som syns med reklam på dessa sajter,…

Läs mer
Sveriges Annonsörer om sammanslagningar av organisationer

Sveriges Annonsörer om sammanslagningar av organisationer

Sveriges Annonsörer om sammanslagningar av organisationer. I media har det förts en debatt kring sammanslagningar av intresse- och branschorganisationer i kommunikationsbranschen.

Läs mer
FOMO-hetsen måste försvinna

FOMO-hetsen måste försvinna

Fort. Fort. Fort ska det gå. Mycket. Mycket. Mycket ska det vara. Helst överallt. ”Varför är vi inte där? Våra konkurrenter syns…

Läs mer
"Att välja den säkra vägen leder sällan till de stora idéerna".

”Att välja den säkra vägen leder sällan till de stora idéerna”.

Blogginlägg nummer fyra i en serie om olika annonsörers och byråers syn på utmaningar i dagens komplexa kommunikationslandskap. Det här är en…

Läs mer

Gästblogg! ”Digital framkant och mod” av Silvia Barklund

Trebokstavsförkortningar fortsätter att föröka sig snabbt inom den digital marknadsföring. Det går väldigt mycket snabbare idag än det gjort tidigare. Man behöver…

Läs mer
Till toppen