Senaste nytt
Inte längre tillåtet med överföringar av personuppgifter till USA
Efter EU-domstolens dom: inte längre tillåtet med överföringar av personuppgifter till USA med stöd av Privacy Shield.
Läs merMöt Google på EFFDay den 6 november!
Under rubriken “Decoding Decisions – making sense of the messy middle” delar Carl Wåreus, Head of Domestic Clients, Agencies & Partners, med sig av bolagets senaste research om komplicerade köpbeslutsprocesser och vad marknadsförare kan lära sig av den. Missa inte det!
Läs merJuryns tips till årets tävlande i 100-wattaren
I vår intervjuserie med juryordförandena i årets 100-wattaren bad vi om tips och råd till de tävlande – och fick in mängder av smarta svar. Här kan du ta del av dem igen innan bidragsinlämningen stänger imorgon, 21 oktober.
Läs merKreativitet och affärsnytta – har det någonsin varit viktigare?
… är temat för KOMMs break out session på EFFDay den 6 november. Medverkar gör Linda Nilsson, vd för KOMM, Niklas Bondesson, forskare vid Stockholms Universitet och Head of Science på Evidence Strategy (NoA) och Hedvig Hagwall Bruckner, copywriter på King och juryordförande i Guldägget 2020.
Läs mer”Mitt starkaste minne är min otroliga besvikelse när vi inte vann”
Bidragsinlämningen i 100-wattaren 2020 stänger om bara två dagar, och våra jurymedlemmar väntar ivrigt på att få sätta igång sitt arbete. En av dem är Kristoffer Stenqvist, marknadschef på Kry och juryordförande i kategorin ”Framsiktigt”.
Läs merSveriges Annonsörers breakout session på EFFDay handlar om balans
Effekt eller effektivitet? Varumärkesbyggande eller taktiskt? Räckvidd eller personalisering? Att hitta rätt balans är svårt. Samtidigt är det en förutsättning för att vi ska kunna öka effekten av våra marknadsinvesteringar.
Läs mer”Att våga ta ställning är ett vinnande koncept”
Deadline för tävlingsbidragen till 100-wattaren 2020 kryper allt närmare och våra jurymedlemmar gör sig redo för det viktiga bedömningsarbetet. Anna Sandberg, Corporate Communication Manager på UNICEF, är juryordförande i kategorin ”Samhällsansvar och ideellt”.
Läs merRätt målsättning optimerar prestationen
Som samarbetspartner till 100-wattaren för andra året i rad har vi på Marketing Clinic med stort intresse tagit del av det nya tävlingsformuläret som dels skall underlätta för juryn att utvärdera och göra en rättvisare jämförelse av bidragen, men också utgöra underlag för forskning som ger oss svaren på vad som utmärker den marknadsföring som ger bäst effekt.
Läs mer”Nya tävlingsupplägget är det bästa som hänt sen skivat bröd!”
Bidragsinlämningen i 100-wattaren 2020 är i full gång och våra jurymedlemmar väntar ivrigt på att få utse den kommunikation som skapat bäst effekt. Vi har snackat med Tobias Clewemar, varumärkeschef på Telenor och juryordförande i kategorierna ”Företag” och ”Employer branding”.
Läs merKöp biljetter till EFFDay – tre inspirerande Keynote Speakers
Brinner du för att skapa effekt? Missa inte EFFDay den 6 november! Våra tre Keynote Speakers Nick Milne, Fran Cassidy och Sorin Patilinet kommer att dela med sig av mängder av insikter och inspiration som du och dina kollegor kommer att ha nytta av i ert fortsatta arbete.
Läs mer”100-wattaren är navet i en kunskapsresa för hela branschen”
Deadline för bidragsinlämningen i 100-wattaren (21/10) kryper allt närmare och våra jurymedlemmar laddar inför uppdraget att utse den kommunikation som har skapat…
Läs mer”Nu blir det mer fokus på verkliga resultat”
Bidragsinlämningen i 100-wattaren är i full gång och våra jurymedlemmar väntar ivrigt på att få utse den kommunikation som skapat bäst effekt under året. Vi har snackat med Marie Wedin, marknadsdirektör på Coop och juryordförande i kategorierna ”Internationellt” och ”Strategisk design”
Läs mer