Senaste nytt


Få insikter och kunskap – i vår app

Nu är den här – ladda ner vår app!

Sveriges Annonsörers app är en ny kanal för medlemmar att ta del av insikter, inspiration och kunskap i. I appen kan du som medlem läsa Marknadsinsikter av Carin Fredlund och även läsa om och anmäla dig till alla event.

Läs mer

Känns det rätt att finansiera olagliga sajter? Är du beredd att ta smällen?

2015 uppmärksammade Sveriges Annonsörer att förvånansvärt många annonsörer låg på olagliga sajter med banners och sina varumärken.

Läs mer
Utmaning – öka effekt och minska reklamtrötthet

Utmaning – öka effekt och minska reklamtrötthet

Det fortsätter att debatteras flitigt i sociala medier och branschpress om den försämrade effekten av investeringar i marknadsföring. Flera

Läs mer

Bästa YouTube-kampanjerna ska koras – dags att nominera till tävlingen YouTube Works

Den 17 februari öppnar Sveriges Annonsörer/100-wattaren och YouTube upp för årets upplaga av kommunikationstävlingen YouTube Works (https://www.youtube.com/intl/sv/ads/youtube-works/), som syftar till att lyfta och…

Läs mer
Anna Qvennerstedt och Silla Levin, fotograf Niklas Palmklint

”Idag är det inte lika givet att ett stort varumärke behöver hjälp av en reklambyrå.”

Idag är det inte lika givet att ett stort varumärke behöver hjälp av en reklambyrå. Det här är en intervju

Läs mer
Effektkommittén

Nu är Effektinitiativet igång på allvar

Nu är Effektinitiativet igång på allvar. Äntligen var det dags att starta igång Effektinitiativet på allvar med vårt allra första möte med Effektkommittéen.

Läs mer
App

Nu lanserar vi vår Android-app

Nu lanserar vi vår Android-app. Appen är en ny kanal för dig som medlem att ta del av inspiration och kunskap från oss. Till att börja med finns appen att ladda ner för Android

Läs mer
Är allt alltid marknadsföring?

Är allt ”alltid” marknadsföring?

I slutet av förra veckan kom ännu en dom rörande influencermarknadsföring. Lustigt nog gällde det även denna gång en influencer på bokstaven…

Läs mer
Dags att göra om och göra rätt

Dags att göra om och göra rätt

Så här i början av ett nytt decennium kan det vara läge att summera vad det gamla lärt oss och vad vi…

Läs mer

När 3:e-partskakorna försvinner måste du som annonsör tänka om helt

Du har säker läst rubrikerna om ”cookiedöden” men inte reflekterat så mycket på det då det är mer en teknisk fråga. Men…

Läs mer
IMM

Sveriges Annonsörer ny stödjande medlem till IMM

Sveriges Annonsörer ny stödjande medlem till IMM. – För oss är det naturligt att stödja IMM då korruption är ett hot inte bara mot reklambranschen utan hela samhällsstrukturen. Ett medlemskap gör det lättare för oss att nå ut med relevant och tydlig information till våra medlemmar, säger Sveriges Annonsörers VD Hanna Riberdahl.

Läs mer
Reklammarkering i sociala medier

Reklammarkering i sociala medier

Var ser genomsnittskonsumenten reklammarkeringen bäst? Några veckor före jul kom den efterlängtade Kissie-domen från Patent- och marknadsöverdomstolen (PMÖD). Det var i september…

Läs mer