Senaste nytt


Hanna Riberdahl

Summering av året som gått

2020 har ju minst sagt varit ett annorlunda och väldigt utmanande år. Få kunde väl ana i början av året att vi skulle drabbas av coronapandemin på det sätt som vi har gjort – både i Sverige och i hela världen. Vi ser många branscher som är hårt drabbade, medan andra har en mindre påverkan.

Läs mer
Jim Carlberg

Varmt välkommen Tre, ny medlem i Sveriges Annonsörer!

”Som en av Sveriges största annonsköpare tycker vi att det är viktigt att vara med och påverka utvecklingen i branschen, inte minst när det gäller effektfrågan. Vi uppskattar verkligen att Sveriges Annonsörer satsar på ett område som är så centralt för oss, det var faktiskt helt avgörande för att vi blev medlemmar.”

Läs mer
Effektkalendern 2020

Snart halvtid i Effektkalendern 2020

I årets effektkalender hittar du några av våra mest uppskattade artiklar, guider och webinar – med tips och inspiration för marknadsföring som ger effekt. Luckorna hittar du varje dag fram till jul på vår LinkedIn- och Facebooksida.

Läs mer
100-wattspokaler

100-wattaren 2020 – här är alla nominerade

I år lyckades 62 bidrag ta sig igenom juryns nålsöga och bli nominerade i 100-wattaren, tävlingen som belönar kommunikation som ger effekt.

Läs mer

Reklamtrötthet, effekt, data och kreativitet

Reklamtrötthet är ett ämne som har börjat diskuteras igen. Jo, det är faktiskt inte första gången. Det skedde redan på sjuttiotalet; när allmänheten kände att trycket från mediebruset började bli rent ut sagt oanständigt.

Läs mer
Ny medlem intervju Adlibris

Medlemsintervju – Adlibris välkommen till Sveriges Annonsörer!

Intervju med Sofia Söderqvist, CMO på Adlibris, ny medlem i Sveriges Annonsörer! “Vi är en stor marknadsavdelning med alla kompetenser inhouse, och medlemskapet i Sveriges Annonsörer är ett bra och enkelt sätt för oss att höja kunskapen och få inspiration för alla våra medarbetare.”

Läs mer
Effektkalendern 2020

Effektkalendern 2020

Bästa nedräkningen till jul? Effektkalendern 2020! Bakom varje lucka hittar du några av våra mest uppskattade artiklar, guider och webinar – med tips och inspiration för marknadsföring som ger effekt.

Läs mer
Hanna Riberdahl

Utnyttja ditt medlemskap – det har aldrig varit viktigare

Jag har aldrig varit marknadschef under en global pandemi, och tänker varken påstå att jag vet hur det känns eller hur man bäst hanterar utmaningar i dessa exceptionellt annorlunda tider. Men jag hör och ser på nära håll hur ni resonerar och agerar.

Läs mer
Madeleine Thor

”En överraskande stark återhämtning”

I fredags släppte IRM sin rapport om de svenska medieinvesteringarna under Q3 2020, och siffrorna pekar på en oväntat stark återhämtning för digitala medier efter vårens historiska ras. Sveriges Annonsörer bad IRM:s vd Madeleine Thor ge sin syn på läget, och vad vi kan förvänta oss framåt.

Läs mer
Schrems

Inte längre tillåtet med överföringar av personuppgifter till USA

Efter EU-domstolens dom: inte längre tillåtet med överföringar av personuppgifter till USA med stöd av Privacy Shield.

Läs mer
Google Carl Wåreus

Möt Google på EFFDay den 6 november!

Under rubriken “Decoding Decisions – making sense of the messy middle” delar Carl Wåreus, Head of Domestic Clients, Agencies & Partners, med sig av bolagets senaste research om komplicerade köpbeslutsprocesser och vad marknadsförare kan lära sig av den. Missa inte det!

Läs mer
Juryordförandena 100W 2020

Juryns tips till årets tävlande i 100-wattaren

I vår intervjuserie med juryordförandena i årets 100-wattaren bad vi om tips och råd till de tävlande – och fick in mängder av smarta svar. Här kan du ta del av dem igen innan bidragsinlämningen stänger imorgon, 21 oktober.

Läs mer
Till toppen