Senaste nytt


”Så jobbar vi i coronatider” – marknadschefen berättar

”Så jobbar vi i coronatider” – marknadschefen berättar

Del 5: Lena Rodin, Löfbergs. ”Vi såg tidigt att vi skulle påverkas, då drog vi i handbromsen. Det var vi tvungna att göra.”

Läs mer
”Så jobbar vi i coronatider” – marknadschefen berättar, Circle K

”Så jobbar vi i coronatider” – marknadschefen berättar

Del 4: Amanda Mompalao de Piro, Circle K. Vi klarar mycket på kort tid när förutsättningarna kräver det. De senaste tio veckorna har vi omgrupperat, jobbat agilt mellan avdelningar och forcerat ett gäng viktiga initiativ.

Läs mer
Arvid Axland

Marknadskommunikation har aldrig varit viktigare – Så håller du fanan högt i krisen

Den ekonomiska krisen i Covid-19s fotspår slår hårt. Vad gör vi för att försvara vår roll och våra marknadsinvesteringar? Hur ska vi kommunicera framgångsrikt när det krisar? Och vad krävs för att övertyga chefen?

Läs mer
”Så jobbar vi i coronatider” – marknadschefen berättar Del 3: Philip Mossinger, Panduro

”Så jobbar vi i coronatider” – marknadschefen berättar

Del 3: Philip Mossinger, Panduro. ”Trots omständigheterna är läget helt okej. Vi ser en omsättningsökning, totalt sett, som ingen riktigt hade kunnat förutspå.”

Läs mer
”Så jobbar vi i coronatider” – marknadschefen berättar Del 2: Karolina Åhs, Plantagen

”Så jobbar vi i coronatider” – marknadschefen berättar

Del 2: Karolina Åhs, Plantagen. ”Vi är givetvis påverkade av situationen och har vidtagit extra åtgärder. Men vårt största fokus just nu är att möta den stora efterfrågan som vi har, trots allt.”

Läs mer

Annonsörer, mediebyråer och mediehus går samman: Nytt branschinitiativ ska skapa standarder och gemensamma riktlinjer för medieköp

Nu inleder Sveriges Annonsörer och några av Sveriges största annonsköpare, mediehus och mediebyråer ett historiskt samarbete för att utveckla standarder och riktlinjer…

Läs mer
Så jobbar vi i coronatider, Team Sportia

”Så jobbar vi i coronatider” – marknadschefen berättar

Del 1: Maria Engman, SGN Sport Sverige ”Krisen har naturligtvis påverkat oss precis som alla andra, och samtidigt kan vi konstatera att det totalt sett går bra, även om det varierar beroende på butiksläge.

Läs mer
”Inhouse har en större förståelse för vad som driver försäljning”

”Inhouse har en större förståelse för vad som driver försäljning”

En intervju med Johan Järnliden, marknadschef på Sportamore, Nordens största sportbutik online i serien om olika annonsörers och byråers syn på utmaningar i dagens kommunikationslandskap.

Läs mer
Poddinar del 3 - samtal med mediebyråer

Mediebyråprofilerna: Passa på att investera i varumärket

”Anpassa tonaliteten, pusha inte säljdrivande budskap, men investera i varumärket och flytta fram positionerna inför en vändning.” Mediebyråprofilerna Christine Völcker, Urban Hilding ch Daniel Eriksson möttes i vårt poddinar.

Läs mer
Riskmaximera inte nu!

Riskmaximera inte nu!

I alla tider har vi försökt förutse risker och faror för att undvika dem så långt det går. Vi vaccinerar oss mot sjukdomar. Samhället har byggt skyddsrum, om kriget kommer. Vi har brandvarnare och brandsläckare, ifall elden kommer lös.

Läs mer
Poddinar del 3 - samtal med mediebyråer

Nytt Poddinaravsnitt! Tre mediebyråer samtalar om cononasituationen

Konsumenternas förändrade medievanor – och branschens reaktioner – stod i centrum när tre tunga mediebyråprofiler möttes i vårt senaste poddinar för att prata om coronasituationen.

Läs mer
Ulf Berlin och André Hindersson

Gästblogg! Design som gör skillnad

Vi lever i en värld där unika produkter eller tjänster inte finns längre än några veckor – sen är de inte unika längre. Då är det enda som särskiljer kundupplevelsen. Och det är det som kallas för varumärke.

Läs mer