Senaste nytt


Höstens första Marknadsinsikter

Läs höstens första Marknadsinsikter

Läs om Share of Search, som kan svara på viktiga frågor i det nya medielandskapet, årets BrandZ 100 – värdet av starka varumärken blir sällan tydligare än i kriser och om forskning som visar djup klyfta mellan marknadsförare och konsumenter.

Läs mer
Poddinar Snacka om effekt del 3, Svar på tal

”Måste vi köpa så mycket media? Vi har ju våra egna kanaler”

Du har säkert fått frågan. Men hur svarar man så att ledningsgruppen förstår? I tredje avsnittet av poddinarserien ”Snacka om effekt!” går vi igenom vanliga frågor och påståenden och hur man bemöter dem.

Läs mer
Snacka om effekt, Svar på tal

Nytt Poddinar: Snacka om effekt – Svar på tal

I tredje avsnittet ”Svar på tal” ger vi dig användbara svar för några vanliga frågor och påståenden om kommunikation som du kan stöta på internt. Ett samtal mellan Emma Widerberg, varumärkesstrateg
på Pyramid Communications, Mats Rönne, effekt- och varumärkesexpert och Hanna Riberdahl.

Läs mer
Gina Azaric

”Effektfrågan är väldigt central. Ingen vill spela en fotbollsmatch utan att få veta om det blivit mål”

Gina Azaric, marknadschef på Telia, är ny ledamot i Sveriges Annonsörers styrelse. Med sin långa erfarenhet från olika branscher och bolag vill hon nu bidra till det hon kallar ”den heliga treenigheten”.

Läs mer
”Nyckeltal måste vara tydliga och få”

”Nyckeltal måste vara tydliga och få”

Att mäta och redovisa effekt kan kännas svårt, och skapar ofta förvirring. Därför ägnade vi senaste avsnittet i poddinarserien ”Snacka om effekt” åt en djupdykning i ämnet.

Läs mer
Corona

Vår tredje medlemsundersökning om coronapåverkan är ute nu

Vår senaste medlemsmätning kring hur våra medlemmar har påverkats av coronakrisen andas en ökad optimism. Resultaten visar att det nu finns en mer positiv syn på framtiden.

Läs mer

Google ansluter sig till Cross Media Measurement i Sverige – medverkar i arbetet för att skapa standarder och riktlinjer för medieköp

Google, sedan tidigare en del av det globala initiativet ”Cross Media Measurement”, ansluter sig nu även till det svenska branschinitiativet för att…

Läs mer
Nytt Poddinar: Snacka om effekt – Mäta och redovisa effekt

Nytt Poddinar: Snacka om effekt – Mäta och redovisa effekt

I andra avsnittet ”Mäta och redovisa effekt” pratar vi om hur man gör och vad ska man tänka på vad gäller mätning och redovisning. Ett samtal mellan Fredrik Hallberg, Mats Rönne och Hanna Riberdahl.

Läs mer
”Reklambranschens överlevnadsfråga handlar om relevans och kreativitet.”

”Reklambranschens överlevnadsfråga handlar om relevans och kreativitet.”

En intervju med Marie Wedin, som precis är ny i sin roll (tf) som ansvarig för marknad, kommunikation och hållbarhet på Coop.

Läs mer
Poddinar Snacka om effekt del 1

Hitta balansen och få mer ut av din marknadsföring

Vår nya poddinarserie ”Snacka om Effekt!” är här, och i premiäravsnittet fokuserar vi på balansen mellan kortsiktiga och långsiktiga marknadsinvesteringar. Varför ska tyngdpunkten ligga på långsiktigt? Och hur får man till det i praktiken?

Läs mer
Poddinar – Den viktiga balansen

Nytt Poddinar: Snacka om effekt – den viktiga balansen

I första avsnittet pratar Simone Westerberg från IPG Mediabrands, Mats Rönne, effekt- och varumärkesexpert och vår egen Hanna Riberdahl om den viktiga balansen mellan långsiktiga och kortsiktiga marknadsinsatser.

Läs mer
Snacka om effekt

Sveriges Annonsörer och Effektinitiativet lanserar guiden ”Snacka om effekt!”

För att sprida kunskap och väcka diskussion kring en av branschens största utmaningar – den försämrade effekten av marknadsinvesteringar – lanserar nu…

Läs mer
Till toppen