Senaste nytt


Är ”slogantvånget” ett minne blott i det nya reklamlandskapet?

Är ”slogantvånget” ett minne blott i det nya reklamlandskapet?

Som marknadsförare har du med största sannolikhet någon gång kommit i kontakt med marknadsföringsåtgärden att arrangera en tävling. Då har du garanterat…

Läs mer
Gästblogg! 10 tips för dina digitala köp 2019, av Silvia Barklund

Gästblogg! 10 tips för dina digitala köp 2019, av Silvia Barklund

Nu finns det fortfarande möjlighet att fundera över de strategiska långsiktiga och kortsiktiga valen och effekterna av kombinationen av dessa två. Det…

Läs mer
Börja inte nya året med digital ångest – investera i dig själv

Börja inte nya året med digital ångest – investera i dig själv

Jag vill börja årets första krönika med att koppla tillbaka till (tillbakablickar är ju poppis så här i nyårstider) något som Peter…

Läs mer

8 av 10 negativa till att kändisar gör spelreklam

Åtta av tio är negativa till att kända personer gör reklam för pengaspel och spelbolag. Mest negativa är kvinnor, äldre och boende…

Läs mer
CASE: Medarbetare i reklamen: ”Vår personal är sanna hjältar. Trovärdigare än så kan det inte bli.”

CASE: Medarbetare i reklamen: ”Vår personal är sanna hjältar. Trovärdigare än så kan det inte bli.”

CASE: Medarbetare i reklamen: ”Vår personal är sanna hjältar. Trovärdigare än så kan det inte bli.”

Läs mer

Varumärkena som var i medias rampljus 2018

Volvo, ICA och Google är några av de mest omnämnda varumärkena 2018 i svenska redaktionella medier. Mest omnämnda sociala plattformen är Twitter,…

Läs mer
Därför måste du mäta allt när du annonserar digitalt

Därför måste du mäta allt när du annonserar digitalt

Jag få ofta kommentarer eller läser när vissa ”experter” utrycker sig på följande vis; ”räckvidd är inte relevant vi jobbar bara med…

Läs mer
”Människor är i grunden ointresserade av reklam. Bra reklam måste förhålla sig till det”

”Människor är i grunden ointresserade av reklam. Bra reklam måste förhålla sig till det”

Blogginlägg nr 2 i en serie om olika annonsörers och byråers syn på utmaningar i dagens komplexa kommunikationslandskap. Det här är en…

Läs mer
Effekt är lika mycket en fråga om uthållighet som kreativitet

Effekt är lika mycket en fråga om uthållighet som kreativitet

Effekt är lika mycket en fråga om uthållighet som kreativitet. Prisutdelningen i 100-wattaren sammanfaller med tiden då Sverige börjar lysas upp av allahanda julbelysningar.

Läs mer

Så tacklar barnen klimatutmaningen – här är vinnarna i Media Genier

Mellanstadielever från Mölnlycke, Linköping och Uppsala har landets reklamsmartaste elever. Det står klart när vinnarna i tävlingen Media Genier korats, tävlingen där…

Läs mer

Årskurs 5 Fridaskolan i Mölnlycke har landets reklamsmartaste elever

Vinnarna i Media Genier, reklamtävlingen för mellanstadieelever, är utsedda. Årskurs 5 Fridaskolan i Mölnlycke utmärkte sig lite extra och tog hem…

Läs mer

Mellanstadielever från Linköping bland landets reklamsmartaste

Klass 6AB på Ånestadsskolan i Linköping kammar hem andraplatsen i Media Genier, tävlingen där mellanstadieelever får skapa egna reklamkampanjer för ideella organisationer.

Läs mer